ریشه کنی سوسک ها تخصص ماست


گزش سوسک ها چگونه است؟

گزش سوسک ها چگونه اتفاق می افتد؟

 

آیا سوسک ها گاز می گیرند؟

 

درست مثل سایر حشرات موجود در خانه و باغ، سوسک ها گاهی اوقات نمی توانند در برابر گوشت انسان مقاومت کنند. سوسک ها به عنوان همه چیز خوارها طبقه بندی می شوند. این بدان معنی است که آنها هم نسبت به گیاهان و هم گوشت، اشتها دارند. در حقیقت، سوسک ها تقریباً هر چیزی را که در مسیرشان قرار می گیرد (گیاهان، گوشت، زباله و غیره) می خورند. گزش سوسک ها به ندرت اتفاق می افتد.

 

با این حال، در مقایسه با پشه ها، گزش سوسک به ندرت رخ می دهد و از آنجا که این سوسک های کثیف، در طول شب فعال هستند، اگر تصمیم بگیرند طعم و مزه شما را بچشد، زمانی که در خواب هستید به آسانی به این هدف نایل می شود.

 

آیا سوسک ها انسان را گاز می گیرند؟

 

بیشتر اوقات نه! سوسک ها انسان را گاز نمی گیرند. با این حال، در مواردی که منابع غذایی دیگر کمیاب هستند، آنها به جستجوی منابع غذایی جایگزین مانند مژه انسان، پوست یا ناخن ها می پردازند. اگرچه معمول نیست، اگر لبه بدن سوسک ها فشرده شود واقعاً گاز می گیرند. باز هم، این یک مورد غیر معمول است، و این احتمال وجود دارد که شما هرگز با چنین وضعیتی روبرو نشوید.

 

چرا سوسک ها گاز می گیرند؟

 

همه ما می دانیم که سوسک ها به طور طبیعی خجالتی و گریزان هستند. آنها با اولین نشانه از حضور انسان، سراسیمه شده و به سرعت می گریزند. در واقع، آنها اکثراً در تاریکی، فعال هستند و هر زمان که بخواهید چراغ ها را روشن کنید، مخفی می شوند.

 

همانطور که قبلاً ذکر شد، به ندرت سوسک ها انسان را گاز می گیرند. ممکن است نیش در محل هایی که آلودگی شدید و کنترل نشده دارند، اتفاق بیفتد. اگر به جمعیت سوسک ها اجازه رشد داده شود، ممکن است منابع غذایی اولیه، پاسخگوی نیاز جمعیت آنها نباشد و منجر به تغییرات در عادات غذایی آنها شود.

 

گزش سوسک ها کی و چگونه اتفاق می افتد؟

 

سوسک ها فقط در خواب، ما را نیش می زنند. همانطور که قبلاً ذکر شد، سوسک ها حشرات خجالتی هستند و آن ها جرأت نمی کنند به فردی که بیدار است، نزدیک شوند. فقط وقتی خواب هستیم آن ها می توانند به ما نزدیک شوند و گاز بگیرند. گزش سوسک در طول شب اتفاق می افتد. این حشرات در طبیعت شبکار هستند؛ برخلاف ما انسان ها!

 

هم چنین باید گزش سوسک را یک علامت هشدار دهنده بسیار خوب در نظر بگیرید.اگر به وسیله سوسک گزیده شوید، آلودگی و تهاجم سوسک ها در داخل خانه اتفاق افتاده است و این روند در حال گسترش است که اصلاً خوب نیست. سوسک ها معمولاً روی انگشتان، ناخن های انگشتان، انگشتان پا، دهان، صورت، دست ها و قسمت رویش مژه را گاز می گیرند.

 

جای گزش سوسک به چه شکلی دیده می شوند؟

 

تعداد زیادی حشره وجود دارد که دوست دارند هر از چندگاهی مزه ما را بچشند. گاهی اوقات، تشخیص دادن جای گزش سوسک از جای نیش حشرات دیگر، غیرممکن به نظر می رسد. اگر در اینترنت، تصاویر گزش‌ سوسک‌ را جستجو کنید، چیز زیادی پیدا نمی کنید. اگر تصویری را پیدا کردید، معمولاً تصویر نیش دیگر جانداران است و شما فکر می کنید گزش‌ سوسک می باشد، اما اینطور نیست.

 

 

جای گزش سوسک

 

در مقایسه با جای نیش پشه، محل نیش یا گزش سوسک کاملاً بزرگتر است. اطراف محل گزش، متورم و همرنگ گزش ناشی از پشه (قرمز) دیده می شود. هنگام خارش، تورم بیشتر و بدتر می شود، در حالی که در داخل ناحیه گزش، چرک وجود دارد. همچنین بثورات جلدی به عنوان یک واکنش آلرژیک در اطراف محل گزیدگی ایجاد می شود. گزش‌ سوسک معمولاً دو تا سه برجستگی قرمز در کنار هم ایجاد می کند که از این نظر شبیه به نیش ساس است.

 

آیا گزش‌ سوسک‌ خطرناک است؟

 

گزش سوسک در صورت خارش و عدم مراقبت، به تورم، بثورات جلدی و عوارض جزئی منجر می شود. این گزشها می توانند روزها ادامه داشته و بسیار آزار دهنده باشند. افراد مبتلا به آسم ممکن است به حمله آسمی دچار شوند، اما نه مستقیماً به دلیل گزش سوسک، بلکه به دلیل قرار گرفتن در معرض آلرژن هایی که توسط این حشره حمل می شود. در مقایسه با نیش سایر حشرات، به خصوص مواردی که توسط پشه ها ایجاد می شود، گزش سوسک واقعاً تهدیدی جدی برای سلامتی انسان ها نیست. اگرچه سوسک ها حامل سالمونلا، ایشریشیاکلی و سایر بیماری های ناخوشایند هستند که در صورت گزش پوستتان توسط سوسک، در معرض تهدید این بیماری ها قرار می گیرید.

 

نحوه برخورد و معالجه گزش سوسک

 

در مواجهه با گزش سوسک، اولین کاری که باید بکنید مقاومت در برابر تمایل به خارش آن است. این گزش ها می توانند کاملاً خارش داشته باشند و خارش آنها فقط اوضاع را بدتر می کند. به جای خراشیدن جای گزش، آن را با صابون و آب بشویید. این امر به منظور از بین بردن تمام ریزگردها، میکروب ها و آلرژن هایی است که توسط حشره به جا مانده است. برای رفع تورم و خارش، یخ را اطراف و روی محل گزش بمالید. مالیدن محل گزش با پیاز خرد شده نیز یک فرآیند سم زدایی مؤثر است.

 

الکل نیز ضد عفونی کننده خوبی است که می تواند به کاهش التهاب کمک کند. اگر یخ در دسترس نیست، از خمیر جوش شیرین استفاده کنید. می توانید این کار را با مخلوط کردن مقادیر مساوی جوش شیرین و سرکه انجام دهید. خمیر را اطراف و روی منطقه نیش بمالید و حداقل 20 دقیقه آن را روی موضع قرار دهید. این محلول، ضد عفونی کننده خوبی است که در قسمت متورم گزش اثر تسکین دهنده دارد.

 

چگونه می توان از گزیده شدن توسط سوسک جلوگیری کرد؟

 

سوسک ها کثیفی را دوست دارند و در بو کردن غذای فاسد شده و باقیمانده بسیار حساس هستند. برای جلوگیری از گزش سوسک، شما باید تمیزی خانه خود را به خصوص در جاهایی که شستشو و پخت و پز انجام می دهید، حفظ کنید. ناهار خوری، آشپزخانه و سینک ظرفشویی خود را کاملاً تمیز نگه دارید و همیشه سطل های زباله خود را بپوشانید. از غذا خوردن در اتاق خواب خودداری کنید و قبل از رفتن به تختخواب، دست و دهان خود را بشویید. در آخر، مؤثرترین راه حل برای جلوگیری از گزیده شدن توسط سوسک ها، استفاده از سم سوسک کش است که مهمترین و مؤثرترین قدم در استراتژی حشره کشی است.

 

سم سوسک کش ریپلزال

فروش سم سوسک - کلیک کنید


سفارش سم از طریق: