ریشه کنی سوسک ها تخصص ماست


چگونگی از بین بردن تخم سوسک

از بین بردن تخم سوسک

 

چگونه تخم های سوسک را از بین ببریم؟

 

سوسک ها موجوداتی هستند که در محیط های آلوده مثل زباله ها و فضولات زندگی می کنند و حتی از بدن سوسک های مرده تغذیه می کنند. وجود این حشرات آلوده در خانه می تواند مشکلات فراوانی را به همراه داشته باشد. یکی از اولین اقدامات برای ریشه کن کردن این حشرات آلوده، جلوگیری از افزایش جمعیت آن  از طریق از بین بردن تخم سوسک ها است. اقدامی که باید در صدر لیست شما برای نابودی سوسک ها قرار بگیرد اگر به دنبال کنترل هجوم سوسک ها هستید به اطلاعاتی از نحوه چگونگی تخم گذاری شان نیاز دارید و برای این کار باید به دنیای سوسک ها وارد شویم

 

تخم سوسک

 

سوسک ها را می توان جزو پر زاد و ولدترین حشرات به شمار آورد. چرا که یک سوسک ماده بیش از 400 سوسک دیگر در طول زندگی اش تولید می کند. این در حالی که ممکن است طول عمر یک سوسک فقط 9 ماه تا یک سال باشد. به همین دلیل عجیب نیست که 75 درصد از جمعیت سوسک ها در مرحله نمف باشند. زاد و ولد زیاد، سهم بزرگی در موفقیت سوسک ها دارد.

 

سوسک های آلمانی گونه ای شایع در بین سوسک ها هستند که اغلب به خانه های ما هجوم می آورند و در آن ساکن می شوند. آن ها همچنین گونه ای از سوسک ها هستند که نسبت به سایر گونه های سوسک، سریع تر تکثیر می شوند و جمعیت شان زیاد می شود.

 

چگونگی تخم گذاری سوسک ها

 

تخم گذاری سوسک ها نسبت به سایر حشرات کمی غیر معمول است. آن ها تخم های خود را درون کپسول یا غلاف محکمی قرار می دهند. در هر کپسول، بسته به گونه سوسک، تعداد متفاوتی تخم وجود دارد. پس برای از بین بردن تخم سوسک باید بتوانید کپسول های محکم حاوی تخم را از بین ببرید.

 

تخمگذاری سوسک آلمانی

 

سوسک های آلمانی 35 تا 40 تخم در یک کپسول تولید می کنند. هدف این گونه تخم گذاری در سوسک ها این است که از تخم های شان در برابر شکار حشرات دیگر به ویژه سوسک های دیگر محافظت شود. به همین دلیل سوسک های آلمانی تخم های به هم پیوسته خود را که از اندازه خودشان بزرگتر است بر روی پشت شان حمل می کنند تا تخم هایشان در امان باشند به ویژه از شر سوسک های دیگر.

 

سوسک های آلمانی که به سوسک های کابینت نیز معروف هستند تخم های خود را تا 24 ساعت قبل از هچ شدن با خود حمل می کنن. گاهی تخم ها زودتر از موعد همیشگی، قبل از رها کردن تخم توسط سوسک ماده، هچ می شوند. در این حالت به نظر می رسد که سوسک آلمانی در حال زنده زایی است. اما این اتفاق از موارد نادر در پروسه تخم گذاری سوسک ها است.

 

کپسول های تخم سوسک آلمانی استوانه ای شکل بوده و به رنگ قهوه ای روشن هستند و طول این کپسول به 6 میلیمتر می رسد. بیرون آمدن تخم ها از کپسول بین 20 تا 30 روز طول می کشد. این مدت زمان به درجه حرارت و رطوبت محیط بستگی دارد هر چه گرما و رطوبت محیط بیشتر باشد هچ شدن تخم های سوسک زودتر اتفاق می افتد. همانطور که گفته شد سوسک های آلمانی کپسول حاوی تخم خود را مدام با خودشان حمل می کنند و زمانی آن را رها می کنند که تخم ها آماده هچ شدن باشند تعداد تخم موجود در هر کپسول سوسک آلمانی 40 عدد است.

 

 

تخمگذاری سوسک آمریکایی

 

نوعی دیگر از سوسک ها به نام سوسک آمریکایی، بر خلاف سوسک آلمانی، از تخم های خود مراقبت نمی کنند. بلکه آن ها تخم های خود را با استفاده از بزاقشان در فضاهای دور از دسترس می چسبانند و سپس آن را رها می کنند.

 

جنس تخم های سوسک چیست؟

 

تخم های سوسک مشکلی بزرگ در خانه ها هستند. کپسول تخم ها دارای پوسته ی محکمی است و جنس آن چرمی به نظر می رسد. تخم های درون کپسول به واسطه بافت غلاف کپسول به سختی از بین می روند. این کپسول ها نسبت به بسیاری از آفت کش ها مقاوم هستند.

 

تعداد زیادی از حشره کش ها که سوسک های بزرگ را می کشند روی تخم ها تأثیری ندارند. بنابراین شما با استفاده از اسپری های حشره کش فقط قادر به از بین بردن سوسک های بالغ خواهید بود. در حالی که تخم های آن ها، که دوره هچ شدن خود را طی می کنند، در مدت زمان کوتاهی جایگزین سوسک های بالغ خواهند شد. شما هرگز موفق به حل مشکل سوسک ها نمی شوید مگر اینکه راهی برای نابود کردن تخم های سوسک پیدا کنید خوشبختانه راه های زیادی برای از بین بردن تخم های سوسک وجود دارد.

 

روش های از بین بردن تخم سوسک

 

برای ریشه کن کردن سوسک علاوه بر کشتن سوسک های بالغ باید تخم های سوسک را نیز از بین ببرید. بنابراین وقتی که قصد از بین بردن تخم های سوسک را دارید باید از چندین راهکار برای رسیدن به هدفتان استفاده کنید. پس عملیات پاکسازی محیط از سوسک را باید مرحله به مرحله انجام دهید. فقط استفاده از یک روش برای از بین بردن تخم ها شما را به نتیجه مطلوب نمی رساند با ما همراه باشید تا مراحل خلاص شدن از شر سوسک ها را در خانه با هم بررسی کنیم.

 

استفاده از جارو برقی

 

بعضی اوقات راه حل ها ساده هستند اما بهترین نتایج را در بر دارند. همه از جارو برقی برای تمیز کردن خانه استفاده می کنند اما از جارو برقی می توان برای از بین بردن سوسک و تخم سوسک نیز استفاده کرد. سوسک ها پنهان شدن در مکان های دور از دسترس را به صورت تجمعی انجام می دهند و این رفتار سوسک ها به شما این امکان را می دهد که با استفاده از جارو برقی تعداد زیادی از آن ها را در دام بیندازید.

 

شما به راحتی می توانید سوسک هایی که پنهان شده اند را پیدا کنید برای این کار قسمت پشت یخچال، گاز و همچنین زیر کابینت های آشپزخانه، اطراف لوله کشی های آب در آشپزخانه و حمام، سینک ظرفشویی، اطراف لوله های آب گرم و سرویس های بهداشتی را چک کنید. استفاده از جاروبرقی یکی از آسان ترین روش ها برای خلاص شدن از شر تعداد زیادی از سوسک ها است سعی کنید تمام قسمت ها را به دقت با جارو برقی تمیز کنید.

 

وقتی تعداد زیادی از سوسک و یا تخم سوسک را با استفاده از جارو برقی از بین ببرید می توانید از مقدار کمتری حشره کش در محیط خانه استفاده کنید و این یکی از مزیت های استفاده از جارو برقی خواهد بود. برای پاکسازی سوسک ها از خانه، با استفاده از جاروبرقی بهتر است اقدامات نهایی را نیز انجام دهید. سوسک های بالغ، با مکش به داخل جارو برقی، می میرند. اما کپسول های محکم حاوی تخم می توانند سالم مانده و بعد از مدتی حتی در آنجا هچ شوند. پس بهتر است بعد از جارو کشیدن، کیسه جارو برقی را در کیسه زباله تخلیه کنید و آن را در بیرون از خانه قرار دهید.

 

 

تعدیل کننده رشد حشرات

 

استفاده از جارو برقی روش مناسبی برای کمک به کاهش جمعیت سوسک ها در خانه است. اما کاربرد این وسیله برای از بین بردن تخم سوسک ها به تنهایی کافی نیست. بلکه باید در کنار استفاده از آن از روش های دیگری نیز استفاده کرد مثل تعدیل کننده رشد حشرات. تنظیم کننده رشد حشرات، یک ماده شیمیایی است که در چرخه زندگی حشرات اختلال ایجاد می کند. به همین دلیل به عنوان حشره کش برای کنترل جمعیت حشرات مضر مثل سوسک ها و کک ها مورد استفاده قرار می گیرد.

تعدیل کننده رشد حشرات (Insect Growth Regulator یا IGR) یک گروه از مواد شیمیایی هستند که برای کنترل جمعیت حشرات به‌کار می‌روند. این ترکیبات به صورت موثر در مراحل مختلف رشد و تکامل حشرات تأثیر می‌گذارند و از رشد و تکامل آنها جلوگیری می‌کنند. از این تعدیل‌کننده‌ها برای کنترل آفات کشاورزی، آفات خانگی، و گاهی در مدیریت شهری استفاده می‌شود.

استفاده از تعدیل‌کننده‌های رشد حشرات به تدریج به‌عنوان یک روش کنترل حشرات که کمترین تأثیرات جانبی را ایجاد می‌کند، رو به افزایش است. این ترکیبات معمولاً در برنامه‌ های مدیریت حشرات به صورت مداوم به‌کار می‌روند و در حفظ تعادل اکوسیستم نیز نقش مهمی دارند

تنظیم رشد حشرات سوسک ها را نمی کشد اما در عوض باعث به هم ریختن بالانس هورمونی بدنشان می شود. استفاده از تنظیم کننده رشد حشرات در خانه، این اطمینان را به شما می دهد که وقتی تخم های سوسک هچ می شوند هیچ وقت به سوسک های بالغی که قابلیت تخم گذاری دارند تبدیل نمی شوند. با از بین بردن آن ها دیگر نباید نگران وجود تخم های دیگر باشید. در واقع با استفاده از تنظیم کننده رشد حشرات شما تولید مثل سوسک ها را دچار اختلال می کنید.

 

مزایای استفاده از تعدیل کننده های رشد حشرات

 

یکی از بهترین مزیت های تعدیل کننده رشد حشرات تخصصی بودن آن ها است. به این معنی که فقط روی آفت مورد نظر اثر دارند. به همین دلیل می توانید از آن به راحتی در خانه استفاده کنید و هیچ گونه ضرری برای کودکان و یا حیوانات خانگی در بر ندارند. این تعدیل کننده های مخصوص سوسک فقط قادر به از بین بردن سوسک ها هستند آن ها حتی روی حشرات دیگر نیز اثری ندارند. سوسک ها حشرات زیرکی هستند و به راحتی می توانند در مقابل حشره کش ها مقاوم شوند. پس در صورت استفاده از تعدیل کننده های رشد حشرات بهتر است که از دو نوع تعدیل کننده مختلف به صورت متناوب استفاده کنید.

 

پودر ویران کننده اسید بوریک برای سوسک ها

 

اسید بوریک یک اسید ملایم است و مدت های طولانی است که برای کشتن آفت ها، ضدعفونی و گندزدایی از آن استفاده می شود. اثر کشندگی اسید بوریک بر حشرات به شکلی است که باید توسط آفت مورد نظر بلعیده شود. از این مواد به عنوان سموم خوراکی نیز نام برده می شود. عملکرد آن ها به نحوی است که در درون بدن واکنش ایجاد کرده و منجر به مرگ آن می شوند. بسیاری از سموم خوراکی حاوی آرسنیت و فلوراید هستند.

 

 

نحوه استفاده از اسید بوریک

 

برای اینکه سوسک ها به خوردن اسید بوریک ترغیب شوند یک راه ساده وجود دارد. اسید بوریک را با نوعی مواد خوراکی جذاب برای سوسک ها مانند شکر مخلوط کنید. سپس این ترکیب را در مسیرهایی که سوسک ها بیشتر در آنجا رفت و آمد می کنند قرار دهید. با وجود اینکه سوسک ها برای ما موجودات آلوده ای محسوب می شوند اما سوسک ها معمولاً برای تمیز نگه داشتن خودشان سخت گیر هستند آن ها حتی مدام شاخک ها و پاهایشان را تمیز می کنند، سوسک ها تمیز کردن پاها و شاخک هایشان را به وسیله ی آرواره هایشان تمیز می کنند و به این ترتیب اسید بوریکی که هنگام حرکت به پایشان چسبیده است وارد دهانشان می شود.

 

به همین دلیل در صورت تماس سوسک با اسید بوریک آن ها ناگزیر به تمیز کردن خود اقدام کرده و به این ترتیب اسید بوریک وارد بدن شان می شود. بنابراین شما باید اسید بوریک را در تمام نقاطی که فکر می کنید سوسک ها در آن مخفی شده اند بپاشید به این ترتیب هم سوسک های بالغ و هم تخم های آن ها از بین می روند.

 

اسید بوریک برای بچه ها، سگ ها و گربه ها خطری ندارد و بنابراین استفاده از آن در خانه مشکلی ایجاد نمی کند. اما بهتر است در مکان های دور از دسترس برای کودکان و حیوانات خانگی قرار گیرد که خوشبختانه سوسک ها هم در مکان های غیر قابل دسترس تجمع پیدا می کنند.

 

مقدار مناسب استفاده از اسید بوریک

 

یک باور اشتباه در مورد استفاده از سموم وجود دارد اینکه هر چه مقدار سم مصرف شده بیشتر باشد می توان آفات بیشتری را از بین برد. در مورد اسید بوریک، که به صورت پودر مصرف می شود، مشاهدات حاکی از آن است که سوسک ها از میان توده های زیادی اسید بوریک عبور نمی کنند و تمام نقشه های شما را نقش بر آب می کنند.

 

بهترین مقدار برای نتیجه گرفتن از روش اسید بوریک آن است که گردپاشی را به صورت ملایم انجام دهید به طوری که سوسک ها متوجه مقدار آن نشوند. با گردپاشی ملایم اسید بوریک می توانید شاهد از بین رفتن سوسک ها در خانه باشید. برای گرفتن بهترین نتیجه پاشیدن اسید بوریک را در فواصل منظم تا ریشه کنی کامل سوسک ها انجام دهید. اغلب وقتی بچه سوسک ها از تخم بیرون می آیند ابتدا بخشی از کپسول تخمی که در آن بوده اند را مصرف می کنند. اگر آن کپسول به اسید بوریک آغشته شده باشد آن سوسک های تازه هچ شده در صورت تغذیه از آن می میرند، اسید بوریک بهترین کشنده این حشرات موذی است که می تواند تخم هایشان را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

 

با کشتن تخم سوسک ها مشکل تکثیر سوسک نیز حل می شود. اما حل کردن این مشکل بزرگ آسان نیست زیرا سوسک ها وقتی بیرون می آیند به دنبال راه های مختلف برای نجات خود هستند. اما شما با یک برنامه ریزی درست و ابزار مناسب می توانید تخم های سوسک ها را بکشید و مشکل سوسک ها را در خانه به خوبی رفع کنید.

سم سوسک کش ریپلزال

فروش سم سوسک - کلیک کنید


سفارش سم از طریق: