ریشه کنی سوسک ها تخصص ماست


چگونه لانه سوسک ها را پیدا کنیم؟

لانه سوسک ها را چگونه پیدا کنیم؟

 

سوسک ها یکی از منفورترین حشره های جهان هستند. این موجودات آلوده هزاران سال در کنار انسان ها زندگی کرده اند. در فاضلاب ها ساکن شده و روی زباله های غذایی ما جشن می گیرند. به همین دلیل است که آن ها یکی از رایج ترین آفات خانگی در سراسر جهان هستند که به خانه ها و مشاغل مختلف در سراسر جهان حمله می کنند. پیدا کردن یک لانه سوسک در خانه می تواند بسیار نگران کننده باشد. زیرا هیچ کس نمی خواهد در خانه همراه با سوسک ها زندگی کند. پیدا کردن لانه به این معنی است که با یک آلودگی تمام عیار برخورد کرده اید.

 

لانه ی سوسک چگونه به نظر می رسد و چگونه می توانید یکی از لانه های سوسک را تشخیص دهید؟

 

دانستن اینکه دقیقاً به دنبال چه چیزی هستید می تواند به تعیین مقیاس مشکل کمک کند این به نوبه خود، به شما کمک می کند تا بهترین روش برای نابودی آن ها را انتخاب کنید.

 

چرا سوسک ها مشکل ساز هستند؟

 

سوسک ها برای افرادی که در تماس نزدیک با آن ها زندگی می کنند یک مشکل بزرگ هستند. زیرا می توانند برای سلامتی انسان بسیار مضر باشند. به دلیل زندگی سوسک ها در فاضلاب و سایر مکان های آلوده، بدن آن ها با انواع باکتری های مضر پوشانده شده است. بنابراین آن ها می توانند این باکتری را به هر چیزی که با آن در تماس هستند، منتقل کنند.

 

دیدن سوسک ها به صورت گاه به گاه و اتفاقی در خانه یا حیاط لزوماً به معنای آلوده شدن آنجا با سوسک ها نیست. اما اگر تعداد زیادی سوسک زنده یا مرده، پوست حاصل از پوست اندازی سوسک، تخم و یا فضولات سوسک ها را دیدید، ممکن است دچار تهاجم این آفت شده باشید. سوسک ها همچنین برای افراد مبتلا به آلرژی مشکل ایجاد می کنند. آلرژی های ناشی از سوسک می توانند باعث حمله های تنفسی شوند و حتی باعث بروز آسم گردند.

 

پوست، فضولات و بزاق سوسک ها می تواند همه چیز را در خانه آلوده کند و همچنین در افرادی که در معرض ابتلا به بیماری قرار دارند مشکلات سلامتی جدی ایجاد کنند

 

نشانه های مرتبط با لانه سوسک

 

فضولات سوسک

 

فضولات سوسک ها مانند فلفل سیاه و یا دانه های قهوه آسیاب شده به نظر می رسند. آن ها همچنین ممکن است به شکل لکه های سیاه، نزدیک به نقاط اجتماع سوسک ها و یا در امتداد مسیرهایی که سوسک ها در آن بیشتر رفت و آمد می کنند ظاهر شوند.

 

 

تخم سوسک

 

سوسک ها برای محافظت از تخم هایشان، آن ها را در یک غلاف به حالت کپسول قرار می دهند. این کپسول، به رنگ قهوه ای روشن و یا تیره بوده و شکل آن بیضی یا مستطیل شکل است. اندازه این کپسول نیز بسته به گونه سوسک متفاوت است. پیدا کردن تخم های سوسک یکی از بهترین علائم برای یافتن لانه سوسک ها است.

 

سایر نشانه ها

 

در حالی که در ابتدا عواملی مثل فضولات، سوسک های مرده و پوسته های ناشی از پوست اندازی سوسک چیز مهمی به نظر نمی رسند اما در نهایت می توانند منجر به انتشار بوی ناخوشایندی در محیط شوند که به راحتی قابل تشخیص است و این بو با افزایش جمعیت سوسک ها افزایش می یابد.

 

سوسک ها در واقع لانه نمی سازند. کلمه "لانه" برای سوسک ها در واقع به تعداد زیادی از آن ها که در یک مکان زندگی می کنند اشاره دارد. بنابراین، یک لانه سوسک شبیه یک جمعیت زیاد از این موجودات است که در کنار هم قرار گرفته اند تجمع سوسک ها معمولاً در یک فضای امن و محافظت شده اتفاق می افتد. وجود پوست و فضولات سوسک نیز از نشانه های شناسایی لانه است، برخی دیگر از علائم وجود لانه سوسک را می توان وجود تخم سوسک و تعداد زیادی سوسک مرده دانست.

 

اگر حتی یک سوسک را در خانه خود بیابید، این می تواند نشانه آلودگی باشد. باید با دقت به جست و جوی یک لانه سوسک بپردازید که این لانه ها می توانند در پشت یخچال و فریزر، زیر مبلمان و ترک و شکاف اطراف خانه مشاهده شوند، در حین بررسی دقت کنید که سوسک ها از کجا می آیند.

 

چگونگی بررسی برای یافتن لانه سوسک

 

با استفاده از یک چراغ قوه و یک آینه کوچک در مکان هایی که سوسک ها تمایل به لانه سازی و تغذیه دارند، به دنبال علائم به جا مانده از سوسک باشید تا در صورت لزوم بتوانید به فضاهای بسته و تاریک هم نگاهی بیندازید. شما همچنین می توانید تله های چسبنده ای تهیه کنید تا به شما در تشخیص گونه های سوسک کمک کند و شما بتوانید یک جمع بندی کلی در مورد تعداد سوسک های خانه یا حیاط داشته باشید.

 

سوسک ها کجا زندگی می کنند؟

 

شایع ترین مکان های تجمع سوسک

 

این حشرات زندگی در شرایط گرم و مرطوب را می پسندند. آن ها همچنین مناطق امن و دنج را به همراه دسترسی به غذا و آب ترجیح می دهند. به همین دلیل رایج ترین مکان برای یافتن لانه سوسک، آشپزخانه یا حمام است. آن ها در این مکان ها مخفی می شوند، می توان مکان هایی مانند قسمت پشت و زیر یخچال و سایر وسایل مانند مبلمان و کمد را نیز به این موارد اضافه کرد.

 

مکان های تجمع سوسک آلمانی

 

سوسک‌ های آلمانی رایج ترین مهاجمان خانگی هستند. این سوسک ها اغلب در مناطق آماده سازی غذا یافت می شوند. اما توجه داشته باشید که حمله به سایر قسمت های خانه نیز غیر معمول نیست. آن ها حتی ممکن است وارد اتاق خواب شوند تا کمد لباس شما را اشغال کنند و در بین لباس و کفش های شما تخم بگذارند.

 

 

مکان های تجمع سوسک آمریکایی

 

اما در مورد سوسک های آمریکایی چطور؟ برخلاف سوسک های آلمانی، سوسک های آمریکایی کمتر در داخل خانه پیدا می شوند. اما در عوض آن ها ترجیح می دهند در فاضلاب و زیرزمین سکونت داشته باشند. گرچه سوسک های آمریکایی از فضای باز در خارج از خانه استقبال می کنند اما اگر دما کاهش یابد و دیگر نتوانند در فاضلاب زندگی کنند، بنابراین در طول زمستان در داخل خانه ها یافت می شوند. اگر به ورود سوسک آمریکایی در خانه مشکوک هستید، هر گونه ترک و شکاف موجود در آشپزخانه، حمام و اتاق زیر شیروانی را بررسی کنید.

 

سوسک های آمریکایی مانند سوسک های آلمانی، از محیط های گرم و مرطوب خوششان می آید و معمولاً در نزدیکی منابع غذایی و آب زندگی می کنند. اگر وجود سوسک ها در خانه برای شما ثابت شده است، قدم بعدی تعیین مقیاس است. اولین کاری که باید انجام دهید این است که مشخص کنید قرار است چه تعداد سوسک را از بین ببرید.

 

اینکه آشپزخانه و حمام شما تمیز و عاری از زباله ها و مواد غذایی است، می تواند این اطمینان را به شما بدهد که پس از خلاص شدن از شر آن ها، دیگر بر نخواهند گشت. با این وجود، یافتن صدها سوسک چیز دیگری است. جمعیت سوسک ها به طور فعال در حال افزایش است و به هیچ وجه و در هیچ زمان متوقف نمی شود. بنابراین هر چیزی که زمانی یک آلودگی کوچک بوده می تواند به سرعت به کابوسی وحشتناک تبدیل شود. سوسک های آلمانی می توانند سریعتر از هر نوع دیگر تکثیر پیدا کنند. بنابراین، جمعیت صد تایی سوسک ها در عرض چند ماه می تواند به ده ها هزار سوسک برسد.

 

رایج ترین گونه های سوسک خانگی

 

گونه های سوسک خانگی معمولی شامل سوسک آلمانی، سوسک قهوه ای نواری، سوسک آمریکایی و سوسک شرقی یا آسیایی می باشند. از این میان، سوسک های آمریکایی بزرگترین سوسک می باشد و طول بدن آن ها تا 7 سانتیمتر نیز می رسد. سوسک های شرقی کمی کوچکتر هستند و طول آن ها از 2.5 تا 4 سانتیمتر است و سوسک های قهوه ای و آلمانی هر دو تقریبا 1 تا 1.5 سانتیمتر طول دارند. سوسک آلمانی را می توان با دو نوار قهوه ای تیره در قسمت پشت بدن به راحتی شناسایی کرد.

 

 

شناسایی گونه ها، از آنجا که گونه های مختلف دارای ترجیحات زیستگاهی متفاوتی هستند دارای اهمیت می باشد. دانستن اینکه کدام گونه در خانه شما وجود دارد، به شما سرنخ می دهد تا مکان مخفی شدن آن ها و بهترین نحوه مبارزه با آن ها را پیدا کنید.

 

در صورت پیدا کردن لانه سوسک چه کاری را انجام دهیم؟

 

آلودگی شدید لانه سوسک به اقدامات و کنترل شیمیایی نیاز دارد. حتی اگر یک سوسک در خانه شما دیده شود، باید نگران شوید این بدان دلیل است که هر سوسکی که می بینید قادر است صد سوسک دیگر را به وجود بیاورد. همانطور که در بالا گفتیم، در مورد سوسک، کلمه "لانه" به تعداد زیادی از حشرات که در همان منطقه کوچک زندگی می کنند اشاره دارد. لانه ها معمولاً شامل سوسک های زنده و مرده، تخم های سوسک، پوست ریخته شده و فضولات آن ها هستند.

 

در کدام قسمت خانه به دنبال سوسک ها باشیم؟

 

در محیط داخلی خانه، سوسک ها در مکان هایی که منبع مواد غذایی و رطوبت وجود دارد یافت می شوند و همچنین مکان هایی که در آنجا می توانند از دید خارج شوند نیز مکان ایده آلی برای سوسک ها می باشد. بعضی از گونه ها ترجیح می دهند در آشپزخانه زندگی کنند، جایی که از مواد غذایی و زباله های انسان تغذیه کنند و قادر به باروری و تخم گذاری باشند. همچنین آشپزخانه بهترین محیط برای پنهان کردن تخم های سوسک در مکان های دور از دسترس می باشد.

 

به دنبال علائم آلودگی در شکاف های پشت کابینت، زیر وسایل، پشت دستگاه های برقی یا در نزدیکی سینک ظرفشویی یا لوله کشی ها باشید. برخی از گونه ها، از جمله سوسک شرقی، ممکن است در حمام ها یا نزدیک لوله کشی هایی که نشت دارند وجود داشته باشند. این سوسک ها همچنین در شکاف دیوار هایی که رطوبت به آن نفوذ کرده نیز زندگی می کنند.

 

سوسک های چوبخوار در کدام قسمت حیاط یا باغچه پنهان می شوند؟

 

برخی از گونه های سوسک مانند سوسک چوب یا چوبخوار ترجیح می دهند در بیرون از خانه و در حیاط زندگی کنند و به ندرت درمحیط داخلی خانه مشکل ایجاد می کنند. سوسک های چوب اغلب، تخم های خود را در زیر پوست شل شده درختان و یا کنده های درخت قرار می دهند. سوسک های چوبخوار بالغ نیز تمایل دارند در مکان های مرطوب و تاریک، مانند چوب های توخالی و زیر تنه درختان پوسیده تجمع کنند. آن ها از مواد آلی پوسیده تغذیه می کنند. این نوع سوسک ممکن است در زیر سقف یا دیوارپوش های چوبی خانه جمع شوند.

 

سوسک های چوب یا خودشان وارد خانه ها می شوند و یا از طریق انتقال هیزم به داخل خانه راه پیدا می کنند. هنگامی که در محیط داخل خانه هستند، تمایل دارند که در اطراف خانه بگردند و این نوع سوسک به ندرت در خانه ها تخم ریزی کرده و بارور می شوند.

 

روش های کنترل و دفع سوسک ها

 

اسپری های حشره کش حاوی سیلیس، خاک دیاتومه یا اسید بوریک اغلب در کنترل آلودگی سوسک ها موثر هستند. اسپری ها را در یک لایه بسیار نازک در جایی که سوسک ها در آن تجمع می کنند استفاده کنید. مخصوصاً در شکاف ها یا مکان هایی که لوله ها به دیوار متصل می شوند. اسپری را از مکان هایی که حیوانات خانگی یا کودکان بازی می کنند دور نگه دارید و آن را روی سطحی که برای نگهداری و آماده سازی مواد غذایی استفاده می شود قرار ندهید. همچنین از استنشاق هوایی که در آن از اسپری حشره کش استفاده کرده اید، خودداری کنید.

 

 

طعمه سوسک

 

طعمه های سوسک، در واقع حشره کش هایی هستند که سوسک ها آن را می خورند و سپس به مناطق لانه سازی خود باز می گردند، درست در مکانی که سم، سایر سوسک ها را نیز از بین می برد. این طعمه ها را در گوشه ها و در مقابل دیوارهایی قرار دهید که سوسک ها در آن رفت و آمد کرده و تغذیه می کنند، مانند داخل کابینت ها و همچنین در نزدیکی سطل زباله و وسایل برقی و الکتریکی.

 

ممکن است تهاجم سوسک ها مدت هاست که در خانه شما وجود دارد و شما حتی متوجه نشده باشید. اما اگر به تازگی متوجه وجود سوسک ها در خانه شده اید بهتر است سریعاً دست به کار شده و سوسک ها را ریشه کن کردن کنید.

 

بسته به اندازه آلودگی خانه شما، ممکن است لازم باشد برای خلاص شدن از مشکل وجود سوسک در خانه خود، به کمکی حرفه ای نیاز داشته باشید و بهترین کمک حرفه ای برای شما استفاده از سموم تخصصی ضد سوسک است که نتیجه استفاده از آن، بالاترین بازدهی در نابود کردن سوسک ها خواهد بود و خیلی زود شما را از شر سوسک ها خلاص خواهد کرد.

سم سوسک کش ریپلزال

فروش سم سوسک - کلیک کنید


سفارش سم از طریق: