ریشه کنی سوسک ها تخصص ماست


همه چیز در مورد سوسک آمریکایی

از بین بردن سوسک آمریکایی

 

هر آنچه باید در مورد سوسک آمریکایی و نابودی آن بدانید

 

علی رغم اسمی که دارند، سوسک های آمریکایی اصلاً بومی آمریکا نیستند و در این کشور وجود ندارند. این گونه سوسک ها در میان گونه های سوسک خانگی قرار می گیرند. در اینجا قصد داریم چند روش برای خلاص شدن سریع از سوسک های آمریکایی که به خانه شما هجوم می آورند ارائه دهیم.

 

کنترل سوسک آمريكایی

 

بهترين تله ها و سموم کشنده سوسک آمریکایی

 

استفاده از سموم سوسک کش تخصصی و تله های مخصوص سوسک های آمریکایی، روشی خوب برای سرعت بخشيدن به روند از بين بردن سوسک های آمريكايی است. لطفاً توجه داشته باشید که علاوه بر استفاده از این سموم و تله ها، برای جلوگیری از حضور مجدد سوسک ها در خانه، باید یکسری اقدامات جانبی نیز انجام دهید (به عنوان مثال خانه را مرتب و تمیز کنید).

 

تله سوسک

 

یک روش عالی برای گرفتن سوسک های آمریکایی بدون درزگیری است. در این تله ها از چسب غیر سمی برای به دام انداختن هرگونه موجودات موذی و چندش آور استفاده می شود. این تله های چسبی سوسک را در نزدیکی مناطقی قرار دهید که سوسک های آمریکایی، مکرراً در آن قسمت ها مشاهده شده اند. این نقاط می تواند شامل کابینت آشپزخانه، کف آشپزخانه و حمام باشد. هر تله چسبی قبل از  اینکه نیاز به تعویض داشته باشد، می تواند چندین ماه در محیط باقی بماند و مؤثر واقع شود.

 

طعمه سوسک

 

اگر به دنبال نابودی کامل سوسک های آمریکایی هستید، به دنبال چیزی به جز استفاده از طعمه نباشید. این طعمه ها را در نقاط ورود رایج سوسک ها مانند شکاف ها و منافذ موجود در دیوار قرار دهید. قطعاً بعد از مدتی شاهد از بین رفتن جمعیت زیادی از سوسک ها خواهید بود. اما فراموش نکنید این پروسه به تدریج اتفاق می افتد. خود طعمه ها سوسک ها را به سرعت نمی کشند؛ تأخیری که در کشتن سوسک ها توسط این ماده وجود دارد، برنامه ریزی شده است تا سوسک ها، طعمه را با خود به لانه برده و آن را با سوسک های دیگری که پنهان شده اند تقسیم کند.

 

البته توجه داشته باشید که ماده فعالی که در این طعمه ها استفاده شده است یک نوع سم آفت کش است و کودکان و حیوانات خانگی باید از این طعمه ها دور نگه داشته شوند. همچنین هنگام استفاده از این طعمه حتماً اقدامات ایمنی بیشتری نظیر دستکش و ماسک انجام دهید.

 

چگونه از شر سوسک های آمریکایی خلاص شوید؟

 

کشتن سوسک های آمریکایی به این سادگی ها نیست. آنها به سرعت می توانند چند برابر شوند و به مرور زمان، در مقابل برخی محصولات سوسک کش، مقاومت کسب کنند. توصیه ما این است که با استفاده از تکنیک های زیر، سریعتر برای ریشه کن کردن این سوسک ها از خانه خود، دست به کار شوید.

 

 

ساخت طعمه های مخصوص سوسک

 

برای کشتن و از بین بردن سوسک های آمریکایی، لزوماً نیازی نیست تله سوسک بخرید و به این وسیله سوسک هایی که خانه شما را آلوده ساخته اند از بین ببرید. شاید در خانه خود موادی داشته باشید که به اندازه طعمه های موجود در بازار، مؤثر هستند و سوسک ها را از بین می برند. اسید بوریک یکی از این مواد است.

 

پودر اسید بوریک را با شکر، آرد و آب مخلوط کنید تا یک بافت خمیر مانند به دست بیاید. این طعمه های اسیدبوریک را در اطراف خانه و نیز جاهایی که سوسک ها اکثراً در آن قسمت ها دیده می شوند قرار دهید. اسید بوریک می تواند با ایجاد اختلال در سیستم عصبی و دستگاه گوارش این موجودات موذی، آنها را از بین ببرد. حتی می توانید تنها از اسید بوریک استفاده کنید. برای این کار باید میزانی از اسید بوریک (یک لایه نازک از آن) را در محلی که سوسک ها در رفت و آمد هستند بپاشید.

 

ترک ها و شکاف ها را درزگیری کنید

 

سعی کنید تمام درز و شکاف های موجود در خانه را درز گیری نمایید تا از ورود سوسک های آمریکایی از بیرون، به داخل خانه خود جلوگیری کنید. همانطور که می دانید سوسک ها به راحتی می توانند از بین کوچکترین ترک ها و درزها عبور کنند و از این نقاط وارد خانه شوند. به همین دلیل بسیار مهم است که تا جایی که می توانید این درزها را کاملاً مهر و موم کنید و از پر شدن این فاصله ها با مواد درزگیر، مطمئن شوید. شما همچنین باید به پنجره ها و درها توجه داشته باشید. در صورت لزوم، از نوارهای عایق برای بستن شکاف های اطراف درب و پنجره ها استفاده کنید. این روش همچنین به صرفه جویی در هزینه های انرژی در دراز مدت کمک می کند و یک روش کاربردی به حساب می آید.

 

استفاده از خاک دیاتومه

 

خاک دیاتومه یک پودر طبیعی با اثراتی مشابه اسید بوریک است. این ماده در صورتی که در محیطی استفاده شود، برای کودکان و حیوانات خانگی، ایمن محسوب می شود، مگر اینکه به طور تصادفی مقدار زیادی از آن استنشاق شود. انجام این کار ممکن است منجر به تحریک و آزردگی ریه شود. ما پیشنهاد می کنیم یک لایه نازک از خاک دیاتومه را در مناطقی مانند فضای داخلی کابینت های آشپزخانه که حضور سوسک آمریکایی در آنجا زیاد است، بپاشید. لطفاً نوع غیر سمی این ماده را که مصارف خانگی دارد با نوعی که در استخر استفاده می شود اشتباه نگیرید؛ که نوع دوم، به دلیل داشتن مقدار زیادی سیلیس خطرناک خواهد بود. دقت کنید که خاک دیاتومه برای حفظ اثر بخشی خود باید هر چند روز یک بار تعویض شود.

 

 

خانه خود را تمیز نگه دارید

 

لازم است بدانید تمیز کردن خانه باعث حذف منابعی می شود که در در وهله اول باعث جذب آفات می شوند. در نتیجه، شاید با این کار، قسمت عمده مشکلات مرتبط با آفات خانگی برطرف شوند و دیگر اثری از آنها باقی نماند. در مورد سوسک ها نیز، اگر خانه خود را تمیز نگه دارید می توانید آنها را از خانه خود دورتر نگاه دارید. ناگفته نماند که فقط به فضای داخلی خانه توجه نکنید. اگر حیاط خلوت یا باغچه ای دارید، حتما فضای بیرون را به صورت تمیز و منظم نگهداری کنید. اطمینان حاصل کنید که زباله ها به طور مرتب بیرون برده شده و دور ریخته می شوند.

 

آیا سوسک های آمریکایی می توانند خانه شما را آلوده کنند؟

 

سوسک های آمریکایی نیازهای نسبتاً ساده ای دارند. اصلی ترین چیزهایی که این سوسک ها در جستجویش هستند شامل پناهگاه، رطوبت و مواد غذایی است. همین اتفاق باعث می شود خانه، جایی باشد که سوسک هر آنچه به دنبالش می گردند پیدا کنند. شما می توانید با از بین بردن هر چه بیشتر این عوامل، از تهاجم سوسک های آمریکایی در آینده جلوگیری کنید.

 

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، مهمترین مرحله، این است که خانه خود را در هر شرایط تمیز نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که تمام مواد غذایی موجود در آشپزخانه در ظروف محکم دربسته نگهداری می شوند. سطل زباله همچنین باید یک درب محکم داشته باشد تا بوی زباله در سراسر خانه پخش نشود. همچنین باید آشپزخانه و حمام را از لحاظ وجود هرگونه نشتی آب بررسی کنید؛ که این موضوع به ویژه درمورد افرادی که در مناطقی با آب و هوای بسیار خشک زندگی می کنند مهمتر است. هیچ نقطه ای در منزل نباید وجود داشته باشد که سوسک آمریکایی از آن طریق بتواند به آسانی به آب و غذا دسترسی داشته باشد.

 

چرا در خانه تمیز من، سوسک یافت می شود؟

 

متأسفانه در برخی از نمونه ها، سوسک های آمریکایی در خانه های تمیز هم دیده می شوند. این اتفاق می تواند به دلایل بسیار زیادی اتفاق بیفتد. برای مثال ممکن است شما در مناطقی زندگی کنید که وجود سوسک در منازل آن ناحیه، شایع است. در این مورد، تنها کاری که شما می توانید انجام دهید این است که هر چه می توانید درزهای بیشتری را ببندید که این درزها در واقع نقاط ورود این سوسک ها به خانه است. البته، غذا برای سوسک، با آن تصوری که ما از غذا داریم متفاوت است. طیف غذای او می تواند بسیار مختلف و گسترده باشد. فقط غذاهای باقیمانده در آشپزخانه نیست که توجه آنها را جلب می کند. سوسک آمریکایی به سایر مواد ارگانیک مثل مقوا، روزنامه های قدیمی و حتی چسب علاقه دارد. پس هنگام تمیز کردن خانه تان باید به این موارد توجه داشته باشید.

 

سوسک ها در کجای خانه لانه سازی می کنند؟

 

لانه سوسک های آمریکایی اغلب در قسمت هایی یافت می شود که شما به راحتی به آن دسترسی ندارید. مثل فضای پشت یخچال، زیر مبلمان و تمام فضاهای کوچک اطراف خانه که بتوانند در آن جای بگیرند. برخی از نشانه های رایج محل لانه سوسک ها عبارتند از: وجود نقاط ریز سیاه که در حقیقت مدفوع سوسک ها است، وجود سوسک های مرده، کپسول تخم و پوسته های حاصل از پوست اندازی سوسک ها.

 

 

سوسک ها چه مدت در خانه زندگی می کنند؟

 

طول عمر سوسک های آمریکایی نسبتاً طولانی است. به طور متوسط، جنس نر این سوسک ها می تواند تا یکسال زنده بماند. در حالی که جنس ماده، می تواند حتی بیشتر از آن، یعنی چیزی حدود 700 روز عمر کند. سوسک های آمریکایی، تولید مثل سریع و عادات تولید مثلی خاصی دارند. پس بسیار مهم است که به محض تشخیص تهاجم این سوسک ها، اقدام به دفع آنها نماییم.

 

آیا سوسک آمریکایی خطرناک است؟

 

سوسک های آمریکایی مستقیماً خطرناک نیستند. آنها گاز نمی گیرند و یا نیش نمی زنند، اما به طور بالقوه می توانند منبع باکتری هایی باشند. این باکتری ها می توانند غذا و هر چیزی را که سوسک با آن در تماس است آلوده نمایند. پس واضح است که چرا باید غذاها را در ظروف دربسته نگهداری نمود.

 

در این مقاله نتیجه گرفتیم اگرچه سوسک ها به راحتی وارد خانه و محیط زندگی ما می شوند، چقدر سخت می توان آنها را از بین برد. آنها ما را به چالش می کشند. باید توجه داشته باشید هرچه سریع تر برای از بین بردن آنها تلاش کنید، کمتر تکثیر شده و به سرعت می توان از شر آنها خلاص شد. سعی کنید از کم دردسرترین راه شروع کنید و اگر نتیجه ای مشاهده نکردید به سراغ سخت ترین راه بروید.

 

سم سوسک کش ریپلزال

فروش سم سوسک - کلیک کنید


سفارش سم از طریق: