ریشه کنی سوسک ها تخصص ماست


نشانه های وجود سوسک در رستوران

نشانه های آلودگی سوسک در یک رستوران

 

سوسک ها، ناخوشایند و حامل بیماری هستند و علاوه بر آن حاکی مشکلات بزرگتری هم در رستوران می باشند؛ شامل وجود ترک و شکاف در ساختمان، که اجازه می دهد تا سوسک ها وارد شوند، مشکلات سیستم فاضلاب و به طور کلی بهداشت نامناسب و نگرانی های احتمالی سلامت مواد غذایی.

 

هیچ مشکلی مانند مشکل یک سوسک ریز و کوچک در رستوران نیست. اگرچه این مشکلی است که حتی رستوران ها و هتل های 5 ستاره نیز به طور منظم با آن دست و پنجه نرم می کنند، شما باید در رستوران خود در رأس فعالیت های کنترل آفات باشید.

 

سوسک ها یکی از بدترین کابوس های صاحبان رستوران هستند. این آفات، ظاهر بد و ناخوشایندی دارند، بوی بدی میدهند و می توانند مواد غذایی را آلوده کنند. از بین بردن هر نوع آلودگی در اسرع وقت و بررسی منظم علائم آلودگی سوسک در رستوران بسیار مهم است. ما به عنوان بهترین راه حل، قویترین سم سوسک کش و قوی را برای نابودی سوسکها پیشنهاد می دهیم.

 

 

نشانه های سوسک در رستوران

 

کلیه کارکنان رستوران باید در مورد چگونگی تشخیص مشکلات سوسک ها در رستوران آموزش ببینند. هرچه مسئله زودتر شناسایی شود، دفع آن، سریعتر و آسان تر خواهد بود. همچنین باید ارتباط مستقیمی بین کارمندان تازه کار و مدیریت وجود داشته باشد که فرد تازه کار احساس راحتی کند و حتی برای گزارش مشکلات مربوط یا مشکوک به آفات، تشویق شود.

 

در کنار نشانه ای واضح همچون مشاهده یک سوسک، چند نشانه دقیق دیگر نیز وجود دارد که حاکی از این است که ممکن است در رستوران خود، سوسک داشته باشید.

 

دیدن سوسک

 

اولین و قابل تشخیص ترین نشانه، دیدن یک مورد از آن ها است. اگر یک سوسک ببینید، تصور اینکه تعداد بیشتری از آن ها وجود دارد، بسیار منطقی است. همیشه فرض کنید تعداد بیشتری از آنها وجود دارد، حتی اگر فقط یک مورد از آنها را ببینید و تا ماه ها سوسک دیگری نبینید. سوسک ها در شب فعال هستند و دوست دارند در مکان های کوچک و تنگ مخفی شوند؛ بنابراین ممکن است همیشه همه آنها را نبینید.

 

بوی نامطبوع

 

در صورت وجود آلودگی وسیع، یکی دیگر از نشانه های نسبتاً واضح، بوی سوسک است. سوسک ها یک فرومون روغنی با بوی تند ترشح می کنند که بسیار ناخوشایند است. نه تنها بوی آن به اندازه کافی بد است بلکه حتی می تواند وارد غذای شما شده و روی طعم آن تأثیر بگذارد. شکایت مشتری در مورد بدمزگی غذا می تواند نشانه احتمالی آلودگی ناشی از سوسک ها باشد.

 

مواید زاید ترشح شده از سوسک

 

سوسک ها همچنین به هر کجا که بروند، مواد زائد و تکه های پوسته خود را به جا می گذارند. این ترشحات، شامل مواد دفعی و نیز مواد غذایی برگشت داده شده از معده آنها است و شبیه ذرات پودر فلفل هستند. بدیهی است با توجه به ترکیب این مواد دفعی، آنها بسیار آلوده هستند و در صورت تماس با هر مقدار از مواد غذایی، می توانند یک ظرف کامل غذا را خراب کنند.

 

پوسته حاصل از پوست اندازی سوسک

 

سوسک ها همزمان با رشدشان، لایه محافظ خارجی خود را بین 5 تا 8 بارمی ریزند. این "پوست" معمولاً نزدیک به مناطقی که سوسک ها در آن پناه می گیرند یافت می شود.

 

علایم لکه مانند

 

سوسک ها در طول شب فعال هستند و به دلیل این ماهیتی که دارند،لکه ها، علایم و ترشحات آنها،بسیار آسانتر از خود اینحشرات، قابل مشاهدهاستاین لکه ها نشان دهنده این است که آب در خانه شما فراوان است خود علائم، طولانی و کشیده و به شکل نامنظم خواهند بودو در همان مناطقی یافت می شوند کهترشحات سوسک هاوجود دارنددر حالی که این علائم شواهدی از وجود آب را نشان می دهد،مواد دفعی و ترشحات سوسک هاحاکی از کمبود آب مصرفیاست

 

کپسول تخم

 

سوسک ها کپسول های خود را که به نام "اوتکا" نیز معروف است، در جایی امن، قرار می دهند. ممکن است این کپسول ها را در پشت قفسه ها و وسایل، نزدیک مبلمان و سایر مکانهای مخفی مشاهده کنید. این کپسول ها به طور معمول بیضی شکل و قرمز مایل به قهوه ای یا قهوه ای تیره هستند. همچنین ممکن است متوجه اسکلت خارجی سوسک یا پوست آن شوید که مانند یک پوسته سوسک است، با این تفاوت که حشره ای داخل آن نیست. سوسک ها قبل از رسیدن به بلوغ حداقل 5 بار پوست خود را می ریزند.

 

 

هنگامی که علائم فعالیت سوسک را در رستوران خود یافتید، ممکن است بخواهید جستجو را در جاهایی که این آفات مخفی می شوند نیز ادامه دهید. سوسک ها مناطق تاریک، آرام و مرطوبی رادوست دارند که نزدیک به غذا است و برای مخفی شدن بسیار مناسب است. برخی از جاهایی که باید جستجویتان را در آنجا متمرکز کنید شامل موارد زیر است.

 

انبارها، زیرزمین ها، جعبه های مقوایی، پشت قاب عکس، کاغذ های قدیمی، تجهیزات، لباس و لباس زیر استفاده نشده، پشت کابینت ها

 

کنترل آفات در رستوران 

 

سوسک ها فقط ناخوشایند نیستند. این آفات، قارچ ها و باکتری هایی را با خود حمل می کنند که می توانند مواد غذایی را آلوده کرده و کارکنان و مراجعان شما را در معرض خطر سلامتی جدی قرار دهند. خود این حشره، یک مشکل است اما تخم های آن، بزاق، مدفوع، پوسته و پوشش بیرونی آنهم معضل دیگری است. شما نباید از مشکل سوسک غافل شوید، حتی اگر فقط یک حشره را مشاهده کرده باشید.

 

چرا روش کنترل سوسک توسط خود شما مؤثر واقع نشده است؟

 

انواع مختلفی از محصولات برای خلاص شدن از شر سوسک ها وجود دارد. اما روش کنترل آفاتی که خودتان با استفاده از روش های خانگی انجام می دهید، به ندرت مؤثر واقع می شود. به عنوان مثال، سوسک ها در پنهان شدن در ترک ها، دیواره های داخلی، پشت وسایل و سرویس ها استاد هستند. اکثر دور کننده ها و اسپری های خانگی، قادر نیستند به نقاط مخفی که احتمال وجود سوسک در آنها هست، دست یابند. همچنین برای شناسایی و آفت زدایی همه نقاط پنهان احتمالی، یک چشم تیز و یک تجربه جدی در زمینه کنترل آفات نیاز است.

 

این محصولات خانگی همچنین کارایی کوتاه مدت دارند. ممکن است شما خوش شانس باشید و تعداد زیادی از سوسک ها را بکشید. اما فقط در مدت دو یا سه ماه، آلودگی مجدداً اتفاق خواهد افتاد. علت احتمالی بازگشت آفات این است که شما تخم ها را نابود نکرده اید و در نتیجه این تخم ها هچ می شوند و جمعیت جدیدی از سوسک ها ایجادمی شود. حالا شما به همان نقطه ای بر می گردید که کار را از آنجا شروع کرده بودید.

 

چگونه با سوسک ها مقابله کنیم؟

 

برای جلوگیری از آلودگی سوسک ها پس از اینکه یکبار، مشکل سوسک را حل کردید باید کارهای زیادی انجام دهید. یکی دیگر از مزیت های مهم سموم تخصصی سوسک کش این است که شما با استفاده از آن اطمینان حاصل می کنید که رستوران شما به طور دائم، عاری ازسوسک بماند.

 

اقدامات برای مقابله با سوسک در رستوران ها شامل موارد زیر است:

 

همه مواد غذایی را در ظروف دربسته محکم نگه دارید. مقواها و کارتن های لوازم جدید خریداری شده را بلافاصله پس از خارج کردن وسایل از آنها، دور بریزید (مقوا مکان مخفی خوبی برای سوسک هاست ). کلیه شکاف ها و ترک های موجود در تجهیزات، دیوارهایا کف را با اسپری فوم و یادرزگیر سیلیکونی، درز گیری کنید. یک طرح بهداشت عمومی سخت و منظم برای تمیز نگه داشتن رستوران اتخاذ کنید. تجهیزاتی چون قفسه پرونده ها و وسایل برودتی را برای تسهیل نظافت زیر این اشیا، به اندازه چند سانتیمتر از سطح زمین بالاتر ببرید. ظروف زباله داخل رستوران را در پایان هر روز کاری، خالی و تمیز نمایید.

 

 

هجوم سوسک به رستوران، بدترین کابوس صاحب رستوران است. اما این مشکلی است که با استفاده از سموم سوسک کش قوی می تواند با سهولت حل شود. اطمینان حاصل کنید که حداقل برای یک یا دو سال برای کنترل آفات ضمانت دریافت کرده اید و از متخصص درمورد نکات اضافی در رابطه با نحوه جلوگیری از آلودگی احتمالی در آینده بپرسید.

 

اگر در یک رستوران یک سوسک مشاهده کنید چه کاری باید انجام دهید؟

 

اکثر رستوران ها درگیر تهاجم سوسک ها هستند. این ممکن است اخبار آرامش بخشی برای مشتریان نباشد اما وجود سوسک ها در رستوران ها تقریباً یک موضوع کلیشه ای است با این وجود، مدیریت رستوران، اکثراً با کنترل مداوم و حرفه ای آفات، مشکل را تحت کنترل خود نگه می دارد.

 

بهترین کار در صورت مشاهده یک سوسک در رستوران، گزارش آن به مدیر است. ممکن است مدیریت واقعاً از مشکل سوسک موجود بی خبر باشد. شاید هم سوسکی را دیده باشید که به صورت تصادفی توسط یکی از کارمندان یا مشتریان آورده شده و یا از جایی دیگر آمده باشد. شما باید به خاطر مشکلات و یا نارسایی در امور رستوران، یک عذرخواهی واقعی و یک وعده غذای مجانی دریافت کنید.

 

اگر احساس می کنید گزارش شما جدی گرفته نشده است، می توانید به مقامات بهداشت عمومی محلی خود گزارش دهید. شما به نفع عموم مردم عمل خواهید کرد. سوسک ها حامل بیماری هایی از جمله حصبه و اسهال خونی هستند و یک مسئله جدی برای سلامت عمومی به شمار می روند.

 

برای خلاص شدن از سوسک های رستوران یک دافع حشرات اجاره کنید

 

شرکت های دفع آفات، بیشتر تماس های خود را از رستوران ها دریافت می کنند که در آن تلاش های مکرر برای نابودی آفت ها به روش های خانگی با شکست مواجه شده است. بیشتر سموم دفع آفات که در دسترس عموم است، در حقیقت، ماده مؤثره ای که سوسک ها را بکشد، ندارد. آفات شهری در برابر آفت کش های شایع، مقاومت دارند. مواد شیمیایی قوی و مواد مؤثره فعال، فقط در دسترس متخصصان این کار است.

 

همچنین شما باید با مشکلات اصلی که در وهله اول باعث جذب سوسک ها می شوند مقابله کنید؛ در غیر این صورت، این آفات پس از نابودی، دوباره بر خواهند گشت. بعضی از این مشکلات مثل درز ها و ترک های موجود در ساختمان، به سختی قابل تشخیص هستند و این امر به آن ها اجازه ورود می دهد. تنها یک دافع حشرات معتبر می تواند نابودی دائمی و مطمئن سوسک هارا ضمانت کند. استفاده از مواد آفت کش در کنار غذا و سطوح تهیه غذا، حساس ترین موضوع است.

سم سوسک کش ریپلزال

فروش سم سوسک - کلیک کنید


سفارش سم از طریق: