ریشه کنی سوسک ها تخصص ماست


مشخصات شایع ترین سوسک های خانگی

شایع ترین سوسک های خانگی یا حمام

 

انواع سوسک های خانگی

 

در نظر بگیرید که به ازای هر سوسکی که مشاهده می کنید، به احتمال زیاد ده ها، حتی صد ها عدد از آن ها در خانه شما وجود دارند که نمی توانید ببینید. همه سوسک ها ممکن است هنگام فرار در زمان روشن کردن چراغ ها، شبیه هم به نظر برسند ولی اطلاع از تفاوت بین رایج ترین انواع سوسک های خانگی، به شما کمک می کند تا مؤثرترین روش های کنترل آفات را برای توقف تهاجم آنها انتخاب کنید.

 

بیش از 4500 نوع سوسک در جهان وجود دارد. ولی، خبر خوب این است که بسته به کشوری که در آن زندگی می کنید، فقط باید در مورد پنج یا شش گونه مختلف سوسک نگران باشید. اکثر گونه های سوسک ها به ندرت به خانه ها حمله می کنند، از جمله سوسک های چوبی غربی و سوسک های قهوه ای نواری.  اما خبر ها همه خوب نیستند تعداد انگشت شماری از گونه های سوسک مشکل ساز که می خواهند با شما به خانه تان نقل مکان کنند می توانند به راحتی تبدیل به یک کابوس برای هر صاحب خانه شوند.

 

نمای کلی انواع گونه های سوسک های خانگی

 

اول اینکه مطمئن باشید با سوسک ها سر و کار دارید. سوسک ها می توانند با حشرات دیگر مانند ملخ یا جیرجیرک اشتباه گرفته شوند. سوسک ها، بدن های پهن و مسطح با شاخک های بلند و پا های عقبی بلند دارند. هر شش پا از مو های حسی ریز برخوردار است. سوسک های بالغ بال هایی دارند که به صورت صاف، روی پشت شان جمع شده است. اما همه سوسک ها نمی توانند پرواز کنند. بیشتر سوسک ها قهوه ای یا سیاه هستند و بسته به نوع آن می توانند در هر نقطه از 1.7 تا 76 میلی متر متغیر باشند.

 

یکی از ویژگی های بارز سوسک های خانگی، محافظ سپر مانندی است که درست در پشت سرش قرار دارد و پرونوتوم نام دارد. اگر در خانه خود یک سوسک مشاهده می کنید، هم احتمال این وجود دارد که این سوسک، سوسک آلمانی باشد و یا اینکه قهوه ای نواری باشد. این دو از متداول ترین ساکنان ناخواسته خانه ها، ساختمان ها و سازه ها هستند.

 

سوسک های آلمانی

 

سوسک آلمانی رایج ترین انواع سوسک است که در خانه ها یافت می شود. سرعت بالای آنها برای تولیدمثل، آن ها را به یک تهدید جدی برای خانواده و خانه شما تبدیل می کند. تنها چیزی که نیاز است این است که یک سوسک ماده وارد خانه شما شود. او می تواند بیش از 30،000 سوسک در یک سال تولید کند. اگرچه بسیاری از آن ها خیلی طولانی زندگی نخواهند کرد. آن هایی که زنده مانده اند، برای ایجاد بیماری کافی خواهند بود. هر کپسول سوسک آلمانی (اوتکا) می تواند بین 20 تا 40 عدد سوسک تولید کند و برخلاف سایر انواع سوسک ها، ماده بالغ تا زمان آماده شدن تخم ها برای هچ، آنها را با خود حمل می کند این باعث می شود تا آن ها بسیار مقاوم باشند و رهایی از آنها دشوار باشد.

 

طول: 15 میلی متر؛ کوچکتر از سوسک های آمریکایی یا آسیایی

 

رنگ: قهوه ای روشن

 

ویژگی های متمایز: دو نوار تیره و موازی بر روی پرونوتوم، که از سر تا بال ها کشیده شده است.

 

محلی که در آن یافت می شوند: مناطقی در نزدیکی منابع آب با غذا، مانند آشپزخانه ها، انبار و حمام

 

پرواز: به سختی، اما می تواند در مواقع اضطراری اندکی پرواز کند.

 

نحوه ورود به خانه: به طور معمول از طریق بازدید کنندگان، بسته ها، لباس، کیف پول، مبلمان استفاده شده، و غیره حمل می شود، همچنین به راحتی از طریق دیوار ها در خانه ها گسترش می یابد.

 

سوسک‌ های‌ قهوه ای نواری

 

در حالی که ممکن است سوسک های آلمانی و قهوه ای در یک خانه سکونت داشته باشند، به ندرت در یک نقطه پنهان می شوند. سوسک های قهوه ای نواری مناطق گرمتر و خشکتری را ترجیح می دهند، به خصوص در وسایل الکترونیکی، تلویزیون، یخچال و غیره. آن ها تمایل دارند که از آب دور بمانند.

 

 

طول: 12.7 میلی متر؛ کوچکتر از سوسک های آمریکایی یا آسیایی

 

رنگ: نر ها به رنگ قهوه ای تیره بوده و نوک بال ها به رنگ برنزه طلایی است. ماده ها بال های قهوه ای مایل به قرمز و بدن قهوه ای تیره دارند.

 

ویژگی های متمایز: نر و ماده دارای دو نوار زرد روشن بر روی بال ها، شکم و طرفین پروتونوم هستند.

 

محلی که در آن یافت می شوند: فضاهای داخلی گرم و خشک، سقف ها، پشت قاب عکس و ساعت ها، در چوب های تو خالی و زباله ها، داخل دستگاه های برقی.

 

پرواز: فقط نر ها می توانند پرواز کنند، به احتمال زیاد پرش خواهند کرد.

 

نحوه ورود به خانه: مانند سوسک آلمانی، که معمولاً از طریق بازدید کنندگان، بسته ها، لباس، کیف پول، مبلمان استفاده شده و غیره حمل می شود، و همچنین در خانه ها به راحتی از طریق دیوار ها گسترش می یابند.

 

سوسک های آمریکایی

 

گرچه شایعترین سوسک در خانه های آمریکایی نیست، اما بزرگترین آنها است. آن ها می توانند تا دو سال زنده بمانند که بسیار طولانی تر از طول عمر انواع دیگر سوسکها می باشد. دیدن حتی یکی از این سوسک ها بسیار نگران کننده است.

 

طول: 25.4 تا 76.2 میلی متر؛ بزرگترین سوسک

 

رنگ: قهوه ای تا قرمز مایل به قهوه ای

 

ویژگی های متمایز: حاشیه های زرد روشن روی پرونوتوم

 

محلی که در آن یافت می شوند: فضای بیرون را ترجیح می دهند. اما مناطق گرم و مرطوب، فاضلاب، مجرای فاضلاب، آشپزخانه، اتاق رختشویی، زیرزمین و حمام را دوست دارند.

 

پرواز: هر دو جنس نر بالغ و ماده می توانند پرواز کنند.

 

نحوه ورود به خانه: می توانند از زیر در ها، پنجره های زیرزمین، گاراژ هایا سیستم فاضلاب وارد شوند

 

سوسک‌ های‌ قهوه ای دودی

 

سوسک های قهوه ای دودی خیلی سریع کم آب می شوند. بنابراین می توانید این نوع سوسک ها را در مکان های مرطوب و خیس مشاهده کنید. البته اگر بتوانبد آن ها را مشاهده کنید آن ها پروازکنندگان بسیار خوبی هستند و شدیداً شب کار و فعال در شب هستند. به هر حال آنها به سمت نور جذب می شوند و با دیدن آن وارد خانه ها می شوند.

 

 

طول: 38 میلی متر؛ کمی کوچکتر از سوسک آمریکایی

 

رنگ: قهوه ای مایل به قرمز تیره،پرونوتوم به رنگ سیاه

 

ویژگی های متمایز: بال های بلندتر از بدن

 

محلی که در آن یافت می شوند: ناودان ها، اتاق زیر شیروانی و هر فضاییکه بتوانند وارد آن شوند.

 

پرواز: هر دو نر بالغ و ماده می توانند پرواز کنند.

 

نحوه ورود به خانه: لوله کشی، تهویه، جاهایی که درختان، پوشش گیاهی، درختچه ها و غیره با خانه در تماس هستند.

 

سوسک های شرقی

 

سوسک های شرقی معمولاً در تاریکی زندگی می کنند و عاشق نقاط مرطوب و خیس و دور از دید انسان هستند. این امر باعث می شود تا بدون داشتن متخصصان مدیریت آفات خلاص شدن از شر آن ها سخت تر شود زیرا سموم دفع آفات ممکن است مؤثر نباشند.

 

طول: 31.75 میلی متر

 

رنگ: قهوه ای تیرهیا سیاه براق

 

ویژگی های متمایز: ظاهر براق، بال های نر کوتاهتر از بدن، بال های ماده غیر پیشرفته

 

محلی که در آن یافت می شوند: مناطق دارای رطوبت، مواد آلی در حال پوسیدگی و زیر سطح زمین (به عنوان مثال فاضلاب، زیرزمین های مرطوب و غیره).

 

پرواز: خیر

 

نحوه ورود به خانه: می توانند از زیر درب ها، پنجره های زیرزمین، گاراژ ها و یا سیستم فاضلاب، وارد شوند.

 

مهم نیست چه نوعی از سوسک های خانگی در خانه شما وجود دارد، در هر صورت شما آن ها را در خانه یا اطراف خانواده خود نمی خواهید. سوسک ها با خزیدن روی کف خانه، مجاری فاضلاب یا در سایر نقاط آلوده، می توانند بیماری ها را انتقال دهند. فقط چند دقیقه بعد، همان سوسک ها ممکن است در اطراف ظروف تمیز یا غذا هایی که آماده کرده اید، در حال حرکت باشند. بهترین راه برای اطمینان از ریشه کن شدن سوسک ها، استفاده از سم سوسک کش حرفه ای و تضمینی است.

 

سم سوسک کش ریپلزال

فروش سم سوسک - کلیک کنید


سفارش سم از طریق: