ریشه کنی سوسک ها تخصص ماست


مخفیگاه های مناسب سوسک در خانه

مخفیگاه های مهم سوسک ها در خانه

ده جایی که سوسک ها در آن مخفی می شوند

 

شاید دروغ نباشد اگر بگوییم سوسک های حمام موفق ترین آفات ساکن بر روی کره زمین هستند. این آفات جان سخت، قابلیت بالایی در تغییر شکل دارند. آن ها می توانند به سرعت بدوند، پرواز کنند، بالا و پایین بروند. سوسک ها حتی می توانند برای مخفی شدن در درز و شکاف های بسیار ریز، بدن خشک خود را به صفحه ای دو بعدی تبدیل کنند. به همین دلیل درز و شکاف ها از بهترین مخفیگاه های سوسک ها در خانه به شمار می آیند.

 

اگر از صدای فش فش سوسک ها و صدایی که در حین راه رفتن بر روی کاغذ و پلاستیک ایجاد می کنند صرف نظر کنیم، سوسک ها عموماً حشرات ساکتی هستند.همان طور که گفتیم، سوسک ها بسیار جان سخت هستند و از بین بردن این حشرات کار بسیار سختی است. تمامی این ویژگی ها، این حشرات چند سانتی را به یکی از موفق ترین جانداران جهان، بدل کرده است.

 

آغاز شمارش معکوس

 

لشکر سوسک های سرسخت سیاه و قهوه ای با شش پا، بال و شاخک های بلند تجهیز شده است. همه می دانند که پایگاه اصلی ارتش سوسک ها، مکان های نمناکی چون زیرزمین ها است. همچنین واحدهای مسکونی شهر های شلوغ نیز، از جمله مکان هایی هستند که ارتش سوسک ها برای اردو زدن ترجیح می دهند. اما این ارتش پر جمعیت چند میلیونی دیگر در کجاها پنهان می شوند که ما نمی توانیم آن ها را بیابیم؟

 

برای یافتن مخفیگاه سوسک ها در خانه نیازی به یک کارآگاه با تجربه نیست. پس اگر جسد یک سوسک مرده را یافتید نیازی به خط کشیدن دور لاشه سوسک نیست! زیراتمام سرنخ های مربوط به منشاء، مسیر و مقصد سوسک ها، در همانجا نهفته است. اما دیدن یک سوسک زنده در خانه، به معنای مخفی بودن شهری از سوسک ها در آن خانه است. آیا تا به حال با سوسک های حمام چندش آور مواجه شده اید؟ آیا در خانه خود به دنبال مخفیگاه سوسک ها هستید؟ در این مقاله قصد داریم جایی را که این ناقلین باکتری و میکروب ها در آن پنهان شده اند، کشف کنیم.

 

ده مخفیگاه که سوسک های حمام در آن پنهان می شوند 

 

سقف

 

سوسک ها دوست دارند در تاریکی اتاق خود را از سقف آویزان کنند. به این شکل، در شرایط اضطراری در کمتر از چند ثانیه خود را به زمین انداخته و پا به فرار می گذارند. اینکه چرا سوسک ها دوست دارند در جایی وسیع و از بالا به پایین حرکت کنند، هنوز یک معما است. پس در تاریکی مواظب بارش سوسک ها باشید. خوشبختانه این سوسک ها با وارد شدن فردی به اتاق یا روشن شدن چراغ، به مکان هایی دور از چشم متواری می شوند.

 

اما متاسفانه کشتن سوسک های روی سقف بدون انداختن آن ها به زمین، شدنی نیست. در این حین، احتمال افتادن سوسک روی سرتان بسیار بالاست. همچنین ممکن است سوسک، پس از به زمین افتادن فرار کرده و در نقطه ای نامعلوم پنهان شود. منشا سوسک های روی سقف می تواند ترک و فضاهای موجود در گچ بری ها باشد. سوسک ها در طول روز در این مکان ها پنهان می شوند؛ سپس در تاریکی به دنبال یافتن غذا، پناهگاه خود را ترک می کنند.

 

لوله ها و لوله کشی ها

 

علاقه سوسک ها به خیس شدن و زندگی در محیط های نمناک سبب می شود پوسته و بال های این حشرات حالت براق خود را از دست بدهند. محل عبور لوله ها از میان دیوارها، کف و پشت کابینت ها اغلب برای زندگی سوسک ها ایده آل هستند. در چنین مکان هایی، دما و رطوبت مورد نیاز برای زندگی سوسک ها به طور مداوم تأمین است.

 

لوله های تخلیه آب ماشین لباسشویی و مناطق اطراف ماشین خشک کن نیز مخفیگاه هایی امن برای سوسک ها در خانه هستند. عایق کاری صحیح و تعمیر نشتی، از بین بردن فضای خالی اطراف لوله های درون دیوار یا پشت کابینت، سبب رفع رطوبت و از بین رفتن جذابیت محیط برای سوسک ها، می شود. کنترل رطوبت در مکان هایی مانند سرویس های بهداشتی که لوله ها به شیر آب ختم می شوند، سخت تر است.

 

سوسک های حمام به راحتی می توانند از شیر آب بالا بیایند و داخل سینک روشویی یا وان حمام شیرجه بزنند. پس به کنترل رطوبت در این مکان ها توجه ویژه ای داشته باشید.

 

 

مبلمان خانه

 

همان طور که ما به مبل های راحت و گرم و نرم بیشتر علاقه داریم، سوسک ها نیز عاشق چنین مبل هایی هستند. ویژگی بدنی سوسک ها سبب می شود این حشرات بافت آیتم هایی را که در تماس نزدیک با سطح بدنشان است را حس کنند.

 

مبل ها مخفیگاه مناسبی برای سوسک ها در خانه هستند. مدت زمانی کوتاه برای سوسک ها کافی است تا مبل را به محل نگهداری صدها تخم آماده هچ، تبدیل کنند. تخم ها که طی چند هفته هچ می شوند، جمعیت سوسک ها را از ده ها سوسک به هزاران حشره مزاحم افزایش می دهند. کپسول تخم سوسک ها را در هر مکانی از زیر میز و صندلی های چوبی گرفته تا بخش های پلاستیکی مبل ها می توان یافت. از بین بردن تخم ها روشی سریع برای جلوگیری از شیوع بیشتر  این آفات است.

 

حتی اگر سوسک ها داخل مبل تخم گذاری نکنند؛ مواجه شدن با یک سوسک سرگردان روی مبل که به محض دیدن نور غیب می شود، بسیار رایج است. هنگام خرید مبلمان جدید، دقت کنید تا مبادا مبل آلوده به تخم سوسک را به خانه وارد کنید.

 

مقواها و کاغذها

 

بعضی از انواع سوسک ها به جای این که کاغذ و مقوا را به چشم مکانی برای زنگی ببینند، ترجیح می دهند از آن تغذیه کنند. هر نوع کاغذی به ویژه چسب پاکت نامه به خاطر بو و بافتی که دارد سوسک ها را جذب می کند. به علاوه توده های کاغذ و مقوا مکان هایی مناسب برای زندگی، تغذیه و پنهان شدن هستند.

 

سوسک هایی که در کاغذ و مقوا پنهان شده اند، چندان که فکر می کنید بی آزار نیستند. حالت اسیدی فضولات سوسک ها، سبب خوردگی بافت مقوا شده و به علاوه بوی بسیار ناخوشایندی بوجود می آورد. برای جلوگیری از چنین اتفاقی بهتر است کاغذها را به خوبی بسته بندی و در قفسه هایی دور از دسترس حشرات نگهداری کنید. کارتن های خالی را در خانه نگهداری نکنید و بعد از استفاده به مکانی خارج از خانه، انتقالشان دهید. همچنین پاشیدن پودر اسید بوریک در مکان نگهداری کاغذ و مقوا، به دور کردن سوسک ها از محیط، کمک فراوانی می کند.

 

وسایل برقی

 

متأسفانه اینکه سوسک ها شب و روز در حال پرسه زدن در وسایل برقی هستند، شایعه نیست. فر و یخچال ها با داشتن گوشه و درز و شکاف های فراوان، همچنین با تولید گرما، مخفیگاه هایی مناسب هستند تا سوسک ها را در  خانه در طول روز از نور و در شب از سرما حفظ کنند. جدای از پناهگاه، سوسک ها می توانند در این مکان ها، مواد غذایی مورد نیاز خود را نیز تأمین کنند..

 

آب گرم کن ها عملاً بهشت سوسک ها هستند. زیرا این وسیله در کنار تأمین همزمان رطوبت و دما، اغلب در جایی قرار دارد که انسان ها زیاد در آنجا رفت و آمد ندارند. وسایل برقی کوچک آشپزخانه مانند مایکروویو، قهوه ساز و مخلوط کن، که معمولاً روی پیشخوان قرار دارند نیز برای سوسک ها جذاب هستند. یکی دیگر از جذابترین مخفیگاه ها برای اختفای سوسک ها درخانه، تستر نان است. این وسیله که همیشه مقداری خرده نان در خود جای داده رستوران کوچکی برای سوسک ها است.

 

 

سرویس بهداشتی

 

در سرویس های بهداشتی هم درست مانند آشپزخانه ها، رطوبت و لوله های فاضلاب، عوامل جذب کننده سوسک ها هستند. با وجود اینکه در سرویس های بهداشتی مانند آشپزخانه مواد غذایی وجود ندارد؛ اما آنجا محیطی دوست داشتنی برای سوسک ها است. چیزهایی مانند بقایای صابون و مواد بهداشتی، دستمال کاغذی های استفاده شده و پوست و موهای ریخته شده سبب می شود که سوسک ها، حمام را ترک نکنند. عشق سوسک ها به آشپزخانه و سرویس بهداشتی باعث میشود به فکر دور شدن از این دو مکان خانه نیفتند و به سایر اتاق ها نروند.

 

در این میان سوسک های آلمانی که فراوان ترین و رایج ترین گونه سوسک هستند، تقریباً به همه جای خانه سرکشی می کنند. با این حال این گونه سوسک هم سینک، وان حمام، فضای اطراف توالت و پشت هر سطح نمدار را برای زندگی ترجیح می دهد.

 

قفسه،کمد و کابینت

 

از فهمیدن این موضوع چندش آور که سوسکها عادت دارند در سانت به سانت کابینت ها پرسه بزنند حتماً شوکه خواهید شد. همچنین این حشرات درون کمدها حرکت کرده و تخم های خود را در گوشه و کنار آن، مخفی می کنند. سوسک ها به گوشه های داخلی کابینت ها علاقه زیادی دارند. آن ها اغلب در گوشه های بالایی کابینت پناه می گیرند.

 

نگهداری حبوبات و مواد غذایی در ظروف دارای درب های محکم، دو مزیت عمده دارد. اول اینکه میزان دسترسی آفات به منابع غذایی را محدود می کند. مزیت بسیار مهم دوم این است که از آلودگی مواد غذایی به عوامل بیماری زای حمل شده توسط سوسک ها جلوگیری می شود. پاشیدن لایه ای نازک از پودر اسید بوریک در کابینت ها، اطراف کمد لباس، توالت وحمام باعث دور شدن سوسک ها از آنجا می شود.

 

قرنیز و گچ بری ها

 

گچ بری ها و قرنیزهای چوبی علاوه بر زیبایی که به محیط می افزایند، مخفیگاه هایی مناسب برای پنهان شدن سوسک ها در خانه هستند. احتمالاً اگر مویی آویزان از گچ بری ها ببینید، فکر کنید که چشمتان دچار خطا شده؛ اما شاید این مو،شاخک های بلند یک سوسک در حال سرک کشیدن باشد. فضای باریک تنگ و تاریک داخل چهارچوب در و پنجره ها، و شکاف های دیوار محیط هایی جذاب برای سوسک ها هستند.

 

حتماً شما هم هنگام روشن کردن لامپ ها با سوسک در حال فراری که یکباره در گوشه اتاق ناپدید می شود مواجه شده اید. برای از بین بردن این سوسک های فراری، حواستان به محل اتصال قرنیزها باشد. بررسی همه چهارچوب ها و قرنیزها و مهرو موم کردن تمام درز و شکاف های موجود در آن ها، باعث می شود سوسک ها، دیگر جایی برای فرار نداشته باشند.

 

آشپزخانه ها

 

فکر نکنید که سوسک ها تنها در مکان هایی از آشپزخانه که ذکر شد مخفی می شوند. در کل، آشپزخانه به دلیل رطوبت و مواد غذایی فراوان، قلمرویی بزرگ برای این حشرات است. سینک، ماشین ظرفشویی، روی کابینت ها و دستمال های آشپزخانه همگی عاملی برای جذب سوسک به آشپزخانه هستند. به علاوه، هر لکه ناشی از مواد غذایی برسطح زمین، کابینت ها و سطح لوازم خانگی منبع غذایی برای سوسک ها محسوب می شود.

 

سوسک ها اغلب با تاریک شدن هوا از مخفیگاه خود بیرون می آیند. اما در تهاجمات شدید حتی در طول روز هم می توانید این طرف و آن طرف سوسک هایی را مشاهده کنید.

 

کشوها و کابینت های آشپزخانه از جمله مکان هایی هستند که در طول روز هم می توان سوسک ها را در آنجا یافت. این مسئله را دست کم نگیرید، زیرا به این شکل سوسک ها میکروب های خود رابه لوازم آشپزخانه و در نهایت به بدن افراد انتقال می دهند. بنابراین درمان آلودگی سوسک این مکان ها ضروری است. این کار در کاهش شدت تهاجم و حتی دفع کامل سوسک های آشپزخانه بسیار مؤثر است. به این منظور می توانید از سوسک کش های خانگی غیرسمی، برای تمیز کردن کف کابینت، آشپزخانه و لوازم آشپزخانه استفاده کنید. در صورت استفاده از هر نوع حشره کش سمی برای کشتن سوسک ها، احتیاط کنید تا ظروف و وسایل آشپزی به سم آغشته نشوند.

 

 

وسایل دکوری و الکترونیکی

 

مشاهده گریختن یک سوسک از دور به اندازه کافی بد است اما بدتر از این هم وجود دارد. اغلب سوسک ها در نزدیکی ما هستند، اما ما نمی توانیم آن ها را ببینیم چون پنهان شده اند. هر لحظه ممکن است یک سوسک از پشت کتاب های داخل قفسه، زیر یا داخل وسایل الکترونیکی و لوسترها یا از بالای وسایل دکوری بیرون بپرد.

 

سوسک ها مخفی شدن در وسایل دکوری را دوست دارند و متاسفانه ما این وسایل را گردگیری می کنیم و با آن ها تماس داریم. پشت هر قاب نصب شده به دیوار یا رو میزی جای مناسبی برای مخفی شدن سوسک ها است. تمامی موارد ذکر شده مکان هایی هستند که شیوع سوسک در آن ها بیشتر است. اما در اصل باید گفت، جایی وجود ندارد که سوسک ها قادر به دسترسی و نفوذ در آن نباشند. برای ریشه کنی سوسک ها بهترین و قطعی ترین راه، استفاده از سموم فوق العاده قوی کاکروچ می باشد.

 

سم سوسک کش ریپلزال

فروش سم سوسک - کلیک کنید


سفارش سم از طریق: