ریشه کنی سوسک ها تخصص ماست


روشهای خانگی دفع سوسک

روشهای خانگی و طبیعی دفع سوسک

 

روشهای طبیعی و خانگی برای دفع سوسک ها

 

این روشهای خانگی کاملاً طبیعی برای دفع سوسک ها برای شما، خانواده و حیوانات خانگی تان هیچ مشکلی ایجاد نمی کنند، با استفاده از این روش ها دیگر نیازی به شرکت های تماس با شرکت های سم پاشی خانه ندارید. زیرا اغلب این افراد غیر متخصص هستند و از مواد شیمیایی سمی غیر استاندارد استفاده می کنند و سلامت انسان ها را به خطر می اندازند. راه حل های طبیعی مبارزه با آفت سوسک به دو دسته تقسیم می شود: روش های دفع کننده و روش های از بین برنده سوسک ها.

 

روشهای خانگی به منظور دفع سوسک ها

 

با استفاده از مواد طبیعی و روشهای عاری از مواد شیمیایی، می توانید سوسک ها را از خانه خود دور کنید. راستفاده از روشهای خانگی دفع سوسک ها در چند حالت می تواند برای شما مفید باشد. اولین حالت این است که شما در خانه خود مشکل سوسک ندارید و می خواهید این روند ادامه داشته باشد. یا اینکه خانه های اطراف خانه شما دچار مشکل سوسک هستند و شما می خواهید مانع از انتشار سوسک ها به خانه خود شوید. دیگر دحالت این است که شاید فقط یک بار سوسکی را مشاهده کرده اید و می خواهید آن ها را از خانه خود دور کنید. یا اینکه قبلاً از یک یا چند روش ریشه کنی سوسک استفاده کرده اید و اکنون می خواهید با روشهای خانگی از شیوع مجدد آن ها جلوگیری کنید.

 

اگر در خانه خود مشکل آلودگی سوسک دارید صرف نظر از این که مشکل بزرگ است یا کوچک، از روش هایی که صرفاً دافع هستند، صرف نظر کنید. چرا که متاسفانه این روش ها کاری برای از بین بردن جمعیت سوسک ها نمی کنند. تنها راه خلاص شدن از شر مشکل سوسک ها، کشتن همه آن ها است. اما در صورتی که با یکی از شرایطی که گفته شد روبرو هستید می توانید با خیال راحت از مواد طبیعی و روشهای خانگی که در این مقاله آورده برای دفع سوسک ها استفاده کنید.

 

پوست و آب لیمو

 

سوسک ها بوی مرکبات را دوست ندارند. این مسئله خیلی به نفع ما است. زیرا اکثر ما مشکلی با بوی مرکبات نداریم و حتی اغلب آن را دوست داریم. شما می توانید پوست لیمو تازه را در اطراف خانه خود قرار دهید تا سوسک ها را فراری دهید، یا آب لیمو و کمی آب در یک بطری اسپری مخلوط کرده و آن را در اطراف خانه بپاشید.

 

 

برگ بو

 

یکی دیگر از موارد موجود در آشپزخانه که سوسک ها نمی توانند تحمل کنند، برگ بو است. رایحه شدید برگ بو اصلاً برای سوسکها جذاب نیست. بنابراین ترجیح می دهند از آن فاصله بگیرند. برگ بوی تازه یا خشک شده را در اطراف خانه قرار دهید، یا برگهای خرد شده را در کیسه های پارچه ای تمیز قرار دهید و آن ها را در اطراف خانه آویزان کنید.

 

استفاده از برش های خیار یا پوست آن

 

این آفات بوی خیار تازه را دوست ندارند. می توانید از برش های خیار یا پوست کنده شده آن، برای دفع سوسک ها استفاده کنید. بهتر است برش های خیار را نوش جان کنید و پوست های آن را به جای ریختن در سطل زباله در اطراف خانه قرار دهید. به این ترتیب فکر ورود به خانه تان را از سر سوسک ها بیرون کنید.

 

نعنای گربه ای 

 

کاشتن گیاه نعنای گربه ای در گلدان هایی در اطراف خانه به دفع سوسک ها کمک می کند. نکته آزار دهنده در مورد نعنای گربه ای این است که رشد طولی زیادی دارند. اما چندان مهم نیست زیرا تا زمانی که آن ها در خانه باشند، سوسک ها را از آنجادور نگه می دارند.

 

سوسک کش خانگی نابود کننده سوسک ها 

 

اگر روشهای خانگی دفع سوسک برای شما خسته کننده هستند، می توانید اسپری سوسک کش کاملاً طبیعی خود را بسازید. برای ساخت اسپری سوسک کش خانگی چند فلفل تند، یک پیاز، چند میخک و تعدادی سیر را درون مخلوط کن ریخته، آن ها را با کمی آب مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شود. مخلوط حاصل را درون یک بطری اسپری بریزید، قبل از استفاده، آن را تکان داده و هر جا دوست دارید سوسک ها را از بین ببرید اسپری کنید.

 

تمیز کنید، تمیز کنید و باز هم تمیز

 

طبیعی ترین و کم هزینه ترین راه برای دور نگهداشتن سوسک ها و سایر آفات، تمیز نگه داشتن خانه است. نامرتبی را در خانه ریشه کن کنید. غذای اضافی را در آشپزخانه رها نکنید. زباله ها را از خانه خارج کرده و در سطل های درب دار قرار دهید. زیرا زباله ها و مواد غذایی خارج از سطل، عامل جذب سوسک ها و سایر آفات به خانه هستند. اگر به سوسک ها بهانه ای برای ورود به خانه ندهید به احتمال زیاد به سمت مکان بعدی که بوی غذا می دهد حرکت می کنند.

 

 

روشهای خانگی برای دفع سوسک ها

 

پس از استفاده از روش های طبیعی دور کننده سوسک ها، حتماً از این روش های خانگی استفاده کنید تا سوسک هایی را که در خانه شما جا خوش کرده اند، از بین ببرید. همچنین می توانید پس از کشتن سوسک ها با روش های خانگی، با استفاده از روش های دافع، از بازگشت مجدد آن ها به خانه خود پیشگیری کنید.

 

جوش شیرین و نشاسته ذرت

 

خورده شدن جوش شیرین توسط سوسک ها، سبب تجمع گاز اضافی در بدن این حشرات می شود. سوسک ها آفات بسیار زیرکی هستند و به همین سادگی جوش شیرین را نمی خورند. بنابراین باید آن ها را با کمی کربوهیدرات، فریب دهید. در اینجا نشاسته ذرت به عنوان ماده فریب دهنده وارد عمل می شود. برای ساخت این طعمه کشنده طبیعی سوسک مقدار مساوی جوش شیرین و نشاسته ذرت را با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط را در مکان هایی که سوسک ها رفت و آمد دارند قرار دهید و منتظر بمانید تا ضیافت سوسک ها آغاز شود. در ساخت این طعمه می توانید شکر را جایگزین نشاسته ذرت کنید.

 

وازلین

 

وازلین یک تله مؤثر و ایمن برای از بین بردن سوسک ها است. برای ساخت یک تله وازلینی، یک لایه نازک وازلین را روی تکه ای کاغذ یا مقوای نازک بمالید و چند تکه مواد غذایی را در وسط آن قرار دهید. تله ها را در مناطقی از خانه قرار دهید که اغلب سوسک ها را در آنجا مشاهده می کنید. تله وازلینی سوسک ها را نمی کشد، اما باعث می شود که سوسک ها به دام بچسبند. سپس شما تله را به همراه سوسک های چسبیده به آن داخل سطل زباله می اندازید.

 

بستنی

 

درست مانند آنچه که در ایده تله وازلینی رخ می دهد،  بستنی هم می تواند سوسک ها را به دام بیندازد. برای اینکه تله ای شیرین از بستنی بسازید، کافی است مقداری بستنی ذوب شده را در گوشه ای قرار دهید. شکر موجود در بستنی سوسک ها را به سمت دام می کشاند. سپس تنها کاری که باید انجام دهید این است که سوسک و بستنی را از محیط تمیز کنید.

 

دلستر و نان

 

این روش یک درمان عالی برای رفع مشکل سوسک و کمک به خلاص شدن از شر آن ها است. مقداری نان را در آبجو خیس کنید، نان خیس شده را بیرون قرار دهید و بگذارید سوسک ها آن ها را بخورند. نان، سوسک ها را به خوردن وسوسه می کند و آبجو آن ها را می کشد.

 

اسید بوریک

 

اسید بوریک یکی از موثرترین روشهای خانگی و طبیعی برای دفع سوسک ها است. این ماده سمی تأثیر دو گانه خوراکی و تماسی دارد. یعنی در صورت خورده شدن، سوسک ها را از درون از بین می برد و در صورت تماس، از بیرون به آن ها صدمه می زند. این ماده به شدت در از بین بردن سوسک ها مؤثر است. در فرمول بسیاری از طعمه های سوسک تجاری نیز از اسید بوریک به عنوان ماده اصلی فعال، استفاده شده است. پس اگر فقط می توانید یکی از سوسک کش های طبیعی را برای از بین بردن سوسک ها انتخاب کنید، پیشنهاد می کنیم اسید بوریک را انتخاب کنید.

 

صابون

 

یک بطری اسپری حاوی مخلوطی از آب و صابون، جایگزینی طبیعی برای اسپری های حشره کش صنعتی است. آب صابون را به هر روشی که می دانید روی سوسک ها اسپری کنید، فقط قبل از استفاده، آب و صابون را به خوبی مخلوط کنید.

 

 

آیا استفاده از این موارد موثر هستند؟

 

آیا این مواد طبیعی برای نابودی سوسک ها واقعاً کارساز هستند؟ می توان با استفاده از این موارد سوسک ها را از بین برد؟ این سوالی است که به احتمال زیاد، ذهن شما را درگیر خود کرده است؛ پاسخ هر دو سؤال بله است. با این حال،باید گفت همه این مواد از نظر میزان اثربخشی یکسان نیستند. برخی از داروهای خانگی برای درمان سوسک ها مؤثرترند. در حالی که برخی در درمان آفات دیگر بهتر عمل می کنند. برای اینکه بفهمید کدام روش بهترین نتیجه را حاصل می کند، باید چند نمونه از آن ها را امتحان و نتیجه را مقایسه کنید.

 

اما تنها مورد موجود در این لیست که از این قاعده مستثنی است، اسید بوریک است. این ماده توسط بسیاری از متخصصین نابودی آفات به عنوان دشمن درجه یک سوسک ها انتخاب شده است. اسید بوریک را می توان برای از بین بردن انواع گونه های سوسک استفاده کرد. پس در صورتی که به اسید بوریک دسترسی دارید، برای از بین بردن سوسک ها ابتدا ازاین ماده استفاده کنید. در این صورت ممکن است این شانس وجود داشته باشدکه مجبور به استفاده از گزینه های دیگر نباشید. به این ترتیب در زمان و هزینه خود، صرفه جویی کنید.

 

ویژگی منفی استفاده از روش های خانگی

 

با وجود مزایایی که استفاده از روشهای طبیعی دفع سوسک دارد، در استفاده از این روش ها محدودیت هایی نیز موجود است. بزرگترین مشکل روشهای طبیعی و خانگی دفع سوسک این است که اغلب این روش ها در دراز مدت نتیجه می دهند. این روش ها نیاز به صبر و شکیبایی و تلاش بسیار دارند.

 

سرعت اثربخشی روش های طبیعی در گونه های مختلف سوسک، متفاوت است. به همین دلیل برای از بین بردن تهاجمات شدید سوسک، استفاده از سموم تخصصی سوسک کش کاکروچ که بطور خاص برای ریشه کن کردن سوسک ها طراحی شده، بهترین نتیجه را در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم می آورد.

 

سم سوسک کش ریپلزال

فروش سم سوسک - کلیک کنید


سفارش سم از طریق: