ریشه کنی سوسک ها تخصص ماست


روش های از بین بردن سوسک آلمانی

روش های از بین بردن سوسک آلمانی

چگونه می توان از شر سوسک های آلمانی خلاص شوید

 

سوسک های آلمانی یکی از نامطبوع ترین، بدترین و غیرقابل کنترل ترین آفات خانه ها و رستوران ها هستند. حشرات کمی وجود دارند که به سرعت سوسک های آلمانی تکثیر شوند و کنترل آن ها به اندازه سوسک های آلمانی دشوار باشد. در شرایط مناسب، 2 سوسک آلمانی تنها در عرض یک سال، می توانند بیش از 800000 سوسک تولید کنند.  کشتن و از بین بردن سوسک های آلمانی کار ساده ای نیست.

 

دیدن یک سوسک آلمانی روی پیشخوان، در کابینت یا در آشپزخانه نشانه بدی است. اگر یک سوسک آلمانی را در اطراف خود دیدید، بدانید که تعداد بیشتری از آن ها در آن حوالی، پنهان شده اند. در صورتیکه مرتباً تعدادی از آن ها را می بینید، وقت آن رسیده که برای رفع مشکل به دنبال چاره باشید. از بین بردن سوسک های آلمانی ممکن است؛ اما باید از فرمول مناسب و روش های پاکسازی درست استفاده کنید.

 

هر ساله در سراسر دنیا میلیون ها دلار برای خرید اسپری های سوسک کش هزینه می شود. اما همان طور که گفتیم، اسپری راه مناسبی برای خلاصی از سوسک آلمانی نیست؛ زیرا هیچ اثری بر تولید مثل این حشرات ندارد. با استفاده از مراحل ذکر شده در این مقاله و زمان بندی مطلوب، می توانید تهاجم سوسک آلمانی را متوقف کنید. خبر خوب این که، انجام این مراحل بسیار آسان و کم هزینه است. پس تا دیر نشده مبارزه با سوسک های آلمانی را شروع کنید!

 

مراحل از بین بردن سوسک آلمانی

 

مرحله اول: تعیین سطح آلودگی سوسک آلمانی

 

عومل جذب کننده سوسک آلمانی

 

سوسک های آلمانی عاشق گرما هستند، آن ها همچنین عاشق آب و رطوبت هستند. وجود 2 عنصر رطوبت و گرما در کنار هم، باعث ایجاد باکتری و قارچ می شوند. این قارچ ها می تواند منبع غذایی برای سوسک ها باشد. در بیشتر آلودگی های شدید سوسک های آلمانی، می توان وجود آن ها را از روی گرما، رطوبت و قارچ یا منبع غذایی دیگری ردیابی کرد. زیرا تمام چیزی که سوسک های آلمانی برای ادامه حیات نیاز دارند، گرما رطوبت و غذا است.

 

سوسک ها می توانند گرما و غذای مورد نیاز خود را در هر جایی بیابند. داخل دیوارها، زیر اجاق گاز، پشت ماشین ظرفشویی، یخچال و غیره، مکان مناسبی برای شروع تولید مثل سوسک آلمانی است. به دلیل اینکه این مناطق پنهان و دور از چشم هستند، آلودگی به سرعت رشد می کند، حتی قبل از اینکه شما از آن باخبر شوید شیوع می یابد.

 

دلیل افزایش جمعیت سوسک های آلمانی در درجه اول توانایی تولید مثل سریع و تعداد زیاد آنها است. سوسک آلمانی ماده تخم یا کپسول حاوی لارو را تا زمان تولد در شکم خود حمل می کند. در داخل این کپسول تخم، حدوداً 50 نوزاد سوسک یا نمف قرار دارد. با شروع تکثیر سوسک های آلمانی، آن ها به جستجوی گرما، رطوبت، مواد غذایی و هر چیز می پردازند که می تواند به ادامه حیاتشان کمک کند.

 

 

یافتنن مکان های مورد علاقه سوسک آلمانی

 

در خانه ها و آپارتمان ها، این مواردمعمولاً در آشپزخانه ها یافت می شود. اجاق گازها، ماشین های ظرفشویی، سینک ظرفشویی، و قفسه های نگهداری مواد غذایی جزء اولین مکان هایی هستند که به این سوسک ها آلوده می شوند. با افزایش جمعیت سوسک های آلمانی این آفات به سراغ مناطق دیگری مانند حمام، اتاق نشیمن و اتاق خواب ها می روند. معمولاً یافتن سوسک های آلمانی پشت قاب ها، کاغذ دیواری، داخل مبلمان و وسایل الکترونیکی بسیار رایج است. در صورتی که تهاجم سوسک های آلمانی شدید باشد؛ این حشرات تقریباً در هر مکانی به چشم می خورند.

 

سوسک های آلمانی تمایل به "ژئوتروپیسم منفی" که نیاز به حرکت به سمت بالا یا بالا رفتن است، دارند. به همین دلیل این سوسک ها بیشتر به سمت کابینت های بالایی و قسمت های بالایی دیوارها جذب می شوند. در آلودگی های شدید سوسک آلمانی، دیدن آن ها در اطراف سقف و گوشه های اتاق، متداول است. غریزه بالا رفتن این سوسک در انتخاب استراتژی کنترلی شما نیز تأثیر گذار است که بعداً در مورد آن بحث خواهیم کرد.

 

تشخیص شدت آلودگی سوسک های آلمانی

 

برای تشخیص شدت آلودگی سوسک های آلمانی، بهترین روش این است که صبر کنید تا هوا تاریک شود و سپس "چراغ را روشن کنید". سوسک های آلمانی معمولاً در تاریکی به دنبال غذا می آیند، اگر هیچ سوسک آلمانی در طول روز یافت نشود، احتمالاً می توان فرض کرد که تعداد آن ها کم است. اگر سوسک های آلمانی هم در طول روز و هم در شب، دیده شوند، میزان آلودگی "متوسط" است. اما اگر تخم سوسک پیدا شود، احتمالاً آلودگی از آنچه فکر می کنید بدتر است. زیرا فقط چند هفته طول می کشد که نوزادان سوسک به سوسک بالغ قادر به تولید مثل، تبدیل شوند.

 

 

جمعیت سوسک های آلمانی می تواند بسیار زیاد باشد، اگر سوسک بالغ به همراه تخم سوسک در طول روز یافت شود، یا سوسک هایی وجود داشته باشند که هنگام باز کردن درب کابینت ها پراکنده شوند، گفته می شود که آلودگی "شدید" است، سوسک های بالغ، نوزادان، کپسول های تخم پراکنده و فضولات دفع شده سوسک، با بوی شیرین ناخوشایند، نشانه یک آلودگی شدید سوسک آلمانی است.

 

تعیین میزان آلودگی سوسک های آلمانی قبل از هر کار دیگری بسیار مهم است. اگر جمعیت سوسک ها کم باشد، احتمالاً خلاصی از شر آن ها راحت تر است، اگر جمعیت زیاد باشد، به یک برنامه مبارزه ای همه جانبه نیاز است. استفاده از محصولات حشره کش صحیح و تعیین میزان دقیق مورد نیاز، با توجه به جمعیت سوسک ها، در یک برنامه پاکسازی، کار را بسیار ساده تر و آسان تر می کند.

 

مرحله دوم: کنترل تهاجم سوسک های آلمانی با استفاده از طعمه

 

مشخص نمودن مرکز تجمع سوسک ها در خانه

 

قبل از انجام هر کاری برای کنترل آلودگی سوسک آلمانی، مشخص کنید که بیشترین تعداد آن ها در کجا قرار دارند، مشخص کردن محل تمرکز جمعیت، در کنترل سریعتر تهاجم، به شما کمک خواهد کرد.

 

پس از یافتن "مرکز" یا "هسته" آلودگی، می توان یک برنامه درمانی هدفمند تهیه کرد. در تهاجم های شدید سوسک های آلمانی، ممکن است چندین "مرکز" آلودگی وجود داشته باشد، در این مراکز آلودگی که می توان آن را "نقاط کانونی" نیز نامید؛ مدفوع سوسک های آلمانی بر روی دیوارها، پشت قاب عکس ها و غیره قابل مشاهده است، دانستن همه این موارد کمک می کند تا مناطقی که سوسک های آلمانی بیشترین میزان تجمع را دارند، یافته و آن ها را غافلگیر کنید.

 

استفاده از تله ها برای تخمین جمعیت سوسک

 

هرچند مشاهده سوسک های آلمانی می تواند در تعیین میزان آلودگی مفید باشد، اما یک روش بهتر برای تخمین جمعیت آن ها، "تله های فرومونی" است. این تله ها سوسک های آلمانی را جذب کرده و آن ها را به دام می اندازد، استفاده از این تله های مخصوص چسبی، بسیار مفید است و می تواند در مشخص کردن مرکز آلودگی، به شما کمک کند.

 

مثالاً، اگر سوسک های آلمانی فقط در آشپزخانه یا حمام یافت می شوند و در اتاق خواب ها نیستند، می توان درمان را در آشپزخانه با تمرکز بیشتری انجام داد و در نقاط دیگر، تنها به بازرسی و نظارت اکتفا کرد.

 

در این تله ها از فرومون های سوسک آلمانی استفاده شده که فقط سوسک های آلمانی می توانند آن را حس کنند، قرار دادن این تله ها روی پیشخوان ها، کابینت ها، پشت یخچال و غیره، می تواند بسیار مفید باشد.. تله های فرومونی تنها برای بررسی میزان آلودگی کاربرد دارند و نمی توان در کنترل آلودگی از آن استفاده کرد.

 

تعیین منطقه های احتمالی تهاجم سوسک ها

 

بهترین راه برای استفاده از تله سوسک های آلمانی "منطقه بندی" خانه است، به عنوان مثال آشپزخانه می تواند منطقه 1، حمام منطقه 2، اتاق خواب منطقه 3، 4 یا 5، کمدهای انبار منطقه 6 و غیره باشد، روی تله ها اعداد مربوط به مناطق را یادداشت کنید تا هنگام بازرسی از آن، تعیین محل قرارگیری راحت باشد، جمع آوری همه تله ها و تجزیه و تحلیل آن ها می تواند به تعیین محل اصلی تجمع سوسک های آلمانی کمک کند.

 

 

هنگامی که محل اصلی تجمع، تعداد تقریبی جمعیت و میزان آلودگی مشخص شد، زمان آن رسیده است تا پاکسازی شروع شود، اما، شروع پاکسازی سوسک های آلمانی بدون خلاص شدن از شر کثیفی و نامرتبی خانه و زباله ها، شبیه به خاموش کردن آتش با شلنگ آب است، برای دست یافتن به نتیجه مطلوب، قبل از شروع پاکسازی، تمیز کردن خانه و حذف منابع غذایی سوسک ها، ضروری است.

 

مرحله سوم: کثیفی و نامرتبی را رفع کرده و سینک ها را پاک کنید

 

کلید رهایی از سوسک های آلمانی و 90 درصد کار مبارزه با آن ها، رعایت بهداشت است. در بیشتر موارد، کنترل کامل این آفات، بدون پاکسازی کلی یا بهبود وضعیت بهداشت محیط، ممکن نیست. سوسک های آلمانی همه چیز خوار هستند. آن ها تقریباً از هر چیزی تغذیه می کنند. این حشرات همچنین به آب احتیاج دارند. همانطور که قبلاً نیز گفته شد، اگر در جایی که گرما، آب و غذا وجود دارد، سوسک های آلمانی هم وجود داشته باشند، به سرعت تکثیر می شوند.

 

نظافت، مهم ترین اقدام برای از بین بردن سوسک آلمانی

 

اگر اقدامات بهداشتی رعایت نشود و محیط، غیر بهداشتی باشد و غذا و آب در دسترس سوسک ها باشد، محیط از سوسک های آلمانی اشباع می شود، با کاهش منابع آب و مواد غذایی موجود، تمیز کردن محیط، دور ریختن مقوا و جعبه های کاغذی و مرتب کردن وسایل می توانید به سادگی جمعیت سوسک ها را کنترل کنید. همچنین نظافت به بهبود اثربخشی آفت کش هایی که استفاده می کنید، کمک می کند.

 

به عنوان مثال حشره کش های پودری در صورت وجودرطوبت، عمل نمی کنند، و باید در محیط های خشک استفاده شوند. طعمه های سمی در حضور منابع غذایی جایگزین، بی اثر هستند. اسپری ها در حضور خاک و چربی کارایی ندارند، زیرا جمعیت سوسک در چنین محیط آلوده ای به قدری زیاد می شود که شانسی برای اسپری کردن به تک تک آن ها، وجود نخواهد داشت.

 

ترکیبی از گرد حشره کش، طعمه و اسپری در کنترل سوسک آلمانی مورد نیاز است. فرمول رهایی از این آفات استفاده از محصولات درست در مکان درست است. بهداشت ضعیف، به خصوص در رستوران هایی که دارای کف چرب، بی نظم و خاکی هستند، استفاده مناسب از فرمول فوق را دشوار می کند، بهداشت ضعیف کارایی آفت کش ها را در از بین بردن و کنترل جمعیت سوسک های آلمانی، کاهش می دهد.

 

نتیجه گیری

 

آشپزخانه تمیز تا 90 درصد  پروسه درمان، کنترل و از بین بردن سوسک های آلمانی را آسان تر می کند. در واقع 90 درصد مبارزه با آفات را رعایت بهداشت و 10 درصد دیگر را میزان تلاش و آفت کش انتخابی تشکیل می دهد. در كنترل سوسك آلمانی نیز نسبت اهمیت رعایت بهداشت به انتخاب آفت کش مناسب، نه به یک است. آن هم تنها در صورتی که آفت کش انتخابی به گونه ای صحیح مورد استفاده قرار بگیرد.

 

 

مرحله چهارم: از محصولات مناسب برای کنترل جمعیت سوسک آلمانی، استفاده کنید

 

اکنون که می دانید چگونه جمعیت سوسک های آلمانی را زیر نظر گرفته و اقدامات بهداشتی را انجام دهید، می توانید از بین بردن تهاجم سوسک های آلمانی را آغاز کنید. برای کنترل سوسک آلمانی "اسپری جادویی" وجود ندارد. در حقیقت، بیشتر سوسک های آلمانی نسبت به تعداد زیادی از سموم دفع آفات مقاوم هستند،. برخی حتی در برابر محصولات تجاری حرفه ای نیز مقاوم هستند. به همین دلیل رهایی از سوسک های آلمانی می تواند بسیار سخت و ناامید کننده باشد.

 

تلاش خود را برای یافتن بهترین اسپری برای سم پاشی پایه های تخت و کابینت فراموش کنید. زیرا بیشتر اسپری ها باعث ایجاد لک و کثیفی می شوند. برای استفاده از آن ها باید ابتدا کابینت ها را خالی کنید که پروسه بسیار زمان بری است، بدتر اینکه، این اقدام ممکن است کاملاً بی اثر باشد، محصولات سوسک کش بی نظیر کاکرچ.آی آر کار از بین بردن کلیه گونه های سوسک از جمله سوسک آلمانی را بسیار ساده تر و آسان تر می کند.

 

استفاده از سموم تخصصی برای از بین بردن سوسک آلمانی

 

سموم دفع آفات با فرمول های خاص، جهت استفاده در مناطق مختلف ساخته می شوند. یک ماده مشترک در بسیاری از محصولات ضد سوسک آلمانی "اسید بوریک" است. اسید بوریک به عنوان یک سوسک کش پودری، سم طعمه، طعمه گرانول و حتی به عنوان یک اسپری آئروسل، بسته به شرایط محیطی مکان های مختلف، قابل استفاده است.

 

به عنوان مثال، در حالی که گرد اسید بوریک برای حفره های دیوار و مناطق پنهان مناسب است، استفاده از آن داخل کابینت ها، روی پیشخوان و کنار قرنیزها چندان مفید نیست. این امر نه تنها باعث یک بهم ریختگی بزرگی می شود و ظاهری نازیبا دارد؛ بلکه مانند آرد در همه جا پراکنده شده و در برابر سوسک های آلمانی بی اثر است.

 

هنگامی که سوسک های آلمانی در همه جا هستند و جمعیت آن ها بسیار زیاد است، استفاده از  حشره کش هایی با فرمول مناسب در مکان درست باعث کنترل موثر آن ها می شود. همانطور که بیان شد، سمپاشی قرنیز و کابینت ها به تنهایی، سوسک ها را کنترل نمی کند و ممکن است کاملاً ناکارآمد باشد. به منظور نابودی حرفه ای سوسک های آلمانی از محصولات سوسک کش کاکروچ استفاده کنید و به کابوس سوسک های آلمانی خاتمه دهید.

 

سم سوسک کش ریپلزال

فروش سم سوسک - کلیک کنید


سفارش سم از طریق: