ریشه کنی سوسک ها تخصص ماست


دلایل جذب سوسک ها به خانه چیست؟

چه چیزی سوسک ها را به خانه شما می کشاند؟

 

چه عواملی باعث جذب سوسک ها به خانه شما می شوند؟

 

سوسک یکی از ناخوشایندترین و خطرناک ترین آفات موجود در خانه است. در حقیقت، بیشتر افراد نمی دانند که چه چیزی این سوسک ها را به خانه جذب کرده است و زمانی که ندانید چه چیزی باعث شده است این آفات به خانه شما بیایند، باید زمان بیشتری برای خلاص شدن از شر آن ها صرف کنید و شاید هنوز هم دلیل جذب سوسک ها به خانه را دفع نکرده باشید.

 

اگر نگران چیزهایی هستید که باعث می شود سوسک ها به خانه شما هجوم بیاورند، دیگر نگران نباشید! ما قصد داریم مواردی را با هم شناسایی و بررسی کنیم که باعث می شود بدانید چگونه از شر آفات خلاص شوید. مطمئناً هیچ کس نمی خواهد سوسک هایی را که آزادانه در خانه اش می چرخند ببیند. بنابراین، بهتر است به شرح جزئیات اینکه چه چیزی سوسک ها را به سمت خانه شما را جذب می کند بپردازیم.

 

سوسک ها چگونه وارد خانه می شوند؟

 

شکاف ها و سوراخ های ریز موجود در خانه شما ممکن است مسیرهایی را برای ورود سوسک ها به داخل خانه فراهم کند. متأسفانه ممکن است همسایگانی که اخیراً از حشره کش ها برای نابودی سوسک ها در خانه خود استفاده کرده اند، باعث شوند آفات به خانه های مجاور پناه بیاورند.

 

علاوه بر این فاکتورهای مختلفی وجود دارد که ممکن است دلیل ورود سوسک ها به خانه شما باشند. حتی ممکن است در یک زمان چندین موضوع دست به دست هم دهند تا سوسک ها به یک خانه هجوم بیاورند. وقتی فهمیدید که چه چیزهایی سوسک ها را به خانه شما جذب می کند، در این صورت یک قدم به چگونه خلاص شدن از شر سوسک ها نزدیکتر خواهید شد.

 

دلایل جذب سوسک به خانه و روش های رفع آن ها

 

یک. باقی مانده غذاها و ظروف نشسته

 

اگر گمان می کنید سوسک ها به خانه شما هجوم آورده اند تمیز نگه داشتن خانه و مرتب و عاری کردن آن از مواد زائد غذایی اولین کاری است که باید همیشه انجام دهید. خرده نان ها، ظروف کثیف و مواد غذایی باقی مانده از مهم ترین عواملی است که سوسک ها را به سمت خانه شما جلب می کند.

 

غذا موضوع شماره یک در خانه شما است که سوسک ها و بسیاری از آفات دیگر را به خود جلب می کند. سوسک ها دائماً جاهایی را جستجو می کنند که منبع غذایی خوبی در آنجا باشد به همین دلیل تمیز کردن و مرتب کردن خانه یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری از آلودگی سوسک است. در حقیقت، اگر فکر می کنید در خانه شما سوسک ها پنهان شده اند، اولین اقدام برای رهایی از آن ها تمیز کردن مکان های نگهداری مواد غذایی است.

 

 

مهمترین موارد جلوگیری از ورود سوسک ها به خانه 

 

تمیز نگهداشتن خانه

 

بر روی تمیز نگه داشتن آشپزخانه و اتاق غذاخوری خود تا حد امکان تمرکز کنید اگر یک اتاق دیگر در خانه شما وجود دارد که در آن غذا می خورید و یا غذا را در آن نگهداری می کنید، باید آن منطقه را نیز تمیز نگه دارید. از خوردن غذا در اتاق های مختلف خانه خودداری کنید. اگر در اتاق نشیمن، اتاق خواب خود و سایر فضاها غذا می خورید، ممکن است خرده نان های خود را در اتاق ها بریزید. این کار باعث جذب بیشتر سوسک ها می شود.

 

شستن ظروف

 

ظروف کثیف را نشسته در سینک خود نگذارید. اگر ماشین ظرفشویی دارید، در نظر بگیرید که ظرف های خود را طولانی مدت در ماشین ظرفشویی نگه داشته و آن ها را نشسته اید. غذاهای خود را در خانه با ظروف بدون درب قرار ندهید.

 

تمیز نگه داشتن ظرف غذای حیوانات خانگی

 

اگر حیوانات خانگی دارید، سعی کنید تا حد ممکن غذای آن ها را در اتاق نشیمن نگذارید. سعی کنید منطقه اطراف غذای حیوان خانگی خود را هر قدر که می توانید تمیز نگه دارید.

 

دلایل مهم دور نگهداشتن سوسک از خانه

 

یکی از دلایلی که نباید ظروف خود را نشسته رها کنید این است که سوسک ها باکتری ها و ویروس هایی مانند پولیو، دیسنتری، تیفوئید و موارد دیگر را با پاهای خود حمل می کنند. سوسک ها حتی می توانند باعث آلودگی متقابل مواد غذایی شوند، که منجر به مسمومیت غذایی می شود.

 

این بدان معنی است که اگر غذایی در فضای خانه در ظروف بدون درب و به صورت باز رها شده باشد، ممکن است سوسک ها بر روی غذای شما راه رفته باشند و با انتقال باکتری به غذا سبب ایجاد بیماری در شما شوند. اگر در خانه خود سوسک دیده اید، هر غذایی را که بدون محفظه بوده و ممکن است سوسک ها بر روی آن راه رفته باشند را دور بریزید. سوسک ها ممکن است از روی غذای حیوان خانگی شما نیز عبور کرده باشند و شما باید همین موارد احتیاطی را برای غذای حیوان خانگی خود نیز انجام دهید.

 

مواد غذایی تازه را نیز در ظروف محفظه دار و یا کیسه های زیپ دار نگه داری کنید. آشپزخانه خود را تا جایی که ممکن است با پاک کننده های حاوی مواد ضد باکتری تمیز کرده و یا در صورت امکان حتی از سفید کننده و ضد عفونی کننده استفاده کنید. همه این موارد برای خلاص شدن از بیماری هایی است که از تجمع سوسک ها نشأت می گیرند و همچنین باعث شود فرومون هایی که سوسک های دیگر را به آن منطقه جذب می کنند از بین بروند.

 

دو. قسمت های کثیف و نامرتب خانه

 

یک خانه کثیف احتمال جذب سوسک های بیشتری نسبت به یک خانه تمیز دارد. بعضی اوقات شرایط کاری و زندگی می تواند بسیار دشوار باشد و وقت برای تمیز کردن خانه نداشته باشید. اما سوسک ها اغلب در خانه های کثیف یافت می شوند خانه هایی با بوی مواد غذایی، مرطوب و درهم ریخته محیط مناسبی برای جذب سوسک ها است.

 

اگر مقدار زیادی وسایل درهم و برهم در خانه دارید، از شر کالاهایی که مورد نیاز شما نیستند خلاص شوید. مناطق بهم ریخته و پر از گرد و غبار مکانی دنج را برای پنهان شدن سوسک ها فراهم می کند.

 

سه. نشتی لوله ها و رطوبت

 

سوسک ها به همان اندازه که به منابع غذایی جذب می شوند به همان میزان، جذب آب نیز می شوند. نشتی لوله های آب، ظروف بدون درپوش آب و یا حتی حمام های مرطوب باعث جذب سوسک ها به خانه شما می شوند. دلایل دیگری نظیر زیرزمین های مرطوب، نشتی آب از روی سقف ها، مکان هایی که بعد از نشت آب تمیز نشده اند از مناطق مستعد برای جذب سوسک ها به شمار می آیند.

 

اگر فکر می کنید لوله های آب نشتی دارند و باعث جذب سوسک به خانه شما می شوند، اگر در سقف یا زیرزمین نشانه های رطوبت دیده می شود بهتر است با یک شرکت خدماتی و یا یک لوله کش حرفه ای تماس بگیرید. اما اگر مشکل رطوبت خانه شما مربوط به منابع آبی است که در فضای باز باقی مانده و یا نسبت به تمیز کردن آن پس از نشت غافل شده اید، می توانید به تنهایی این مشکل را برطرف کنید. با بررسی تمام نقاطی که رطوبت دارند و یا مقداری آب جمع شده است به راحتی می توانید یکی از دلایل مهم جذب سوسک ها را برطرف کنید.

 

 

چهار. گرمای خانه

 

مانند بسیاری از آفات، سوسک ها سرما را دوست ندارند و این یکی از دلایلی است که به سمت خانه شما جذب می شوند تا در یک جای گرم بمانند. این موجودات خونسرد طرفداران اقلیم های سرد نیستند و برای یافتن مکانی گرم هر کاری می کنند. به همین دلیل ممکن است در تابستان شاهد حضور پر رنگ تر سوسک ها بوده و یا اگر در آب و هوای گرم زندگی می کنید سوسک های بیشتری را ببینید.

 

با این حال، در زمستان نیز ممکن است در خانه شما مکان های گرم برای زندگی کردن پیدا شود مهم نیست که چه فصلی است، اگر شما یا هر یک از همسایگان خود دچار آلودگی شده اید، همیشه باید مواظب هجوم سوسک ها باشید و روش های پیشگیرانه را به کار ببرید.

 

پنج. همسایگانی که به تازگی از شر سوسک ها خلاص شده اند

 

متأسفانه، پاکسازی یک خانه از سوسک ممکن است به معنای هجوم سوسک ها به خانه های مجاور باشد. این بدان معناست که اگر همسایگان شما اخیراً برای دفع سوسک های خانه از یک دستگاه فراصوتی برای دفع سوسک ها استفاده کرده اند، این آفات ممکن است به سمت خانه شما هجوم بیاورند. به همین ترتیب، اگر می خواهید برای برطرف کردن آلودگی سوسک ها اقدام کنید همیشه باید به همسایگان خود اطلاع بدهید.

 

سوسک ها به احتمال زیاد به خانه های همسایه هجوم می آورند، هر چیزی ممکن است عامل هجوم آن ها از یک مکان به مکان دیگر باشد. افراد بسیاری وجود دارند که با وجود داشتن خانه های تمیز از شر سوسک هایی که از خانه های همسایه ها هجوم آورده اند در امان نمانده اند. اگر همسایه ای دارید که خانه اش دچار آلودگی سوسک است و بدتر از همه همسایه شما هیچ کاری برای خلاص شدن از شر این آفات انجام نمی دهد، سعی کنید بهترین راه را برای از بین بردن سوسک ها انتخاب کنید، روشی که منجر به نابودی قطعی سوسک ها شود.

 

استفاده از سموم حاوی فرومون سوسک

 

فرومون ها مواد شیمیایی هستند که سوسک ها برای ارتباط با یکدیگر و یا در زمان جفت گیری از آن استفاده می کنند و بسیاری از سموم یا طعمه های صنعتی نیز از این راه برای دفع سوسک بهره می برند اما در بعضی موارد این سموم فقط منجر به جذب بیشتر سوسک ها به خانه می شود زیرا سوسک ها نسبت به سمومی که در آن طعمه استفاده شده است مقاوم شده اند. به غیر از فرومون هایی که باعث جذب دیگر سوسک ها می شود، تولید مثل سوسک ها به صورت باور نکردنی باعث تکثیر سوسک ها می شوند پس در نگاه اول شما باید برای کشتن و یا دفع آن ها اقدام کنید تا تکثیر نشوند.

 

هنگامی که از دلایل جذب سوسک ها به خانه آگاه باشیم راحت تر می توان برای مبارزه و دفع سوسک ها از خانه برنامه ریزی کرد. ابتدا باید تمام مواردی که منجر به جذب سوسک به خانه می شوند را از بین برده و سپس با استفاده از سموم تخصصی به ریشه کنی قطعی سوسک ها بپردازید.

 

سم سوسک کش ریپلزال

فروش سم سوسک - کلیک کنید


سفارش سم از طریق: