ریشه کنی سوسک ها تخصص ماست


بررسی عادات تولید مثل در سوسک

تولید مثل در سوسک ها چگونه است؟

عادات تولید مثلی سوسک ها چیست؟ چطور آنها را کنترل کنیم؟

 

عادات تولید مثلی سوسک ها در تمام گونه ها تقریباً یکسان است. بنابراین اگر می خواهید از تولید مثل سوسک ها جلوگیری کنید، در این مقاله مطالبی ارائه شده است که باید بدانید.

 

سوسک ها معمولاً مناطق گرم و مرطوب و تاریک را ترجیح می دهند.طبق گفته یک شرکت کنترل آفات، این مناطق در خانه شما شامل زیرزمین، زیر سینک، کمد و تقریباً هر مکانی است که در آن لوله کشی وجود داشته باشد. در فضای باز، سوسک ها در جایی که نیازهای غذایی آنها برآورده می شود، تولید مثل می کنند. از قبیل سطل های زباله، سیستم های دفع فاضلاب و توده های کاغذ، جعبه و پلاستیک. بنابراین اگر می خواهید در محل زندگی خود از سوسک ها پیشگیری کنید، پاکیزگی، نکته ی بسیار کلیدی و مهمی است. اطمینان حاصل کنید که حتماً در اطراف، توده های انباشته شده کاغذ و پلاستیک ندارید.

 

برخی از سوسک ها مانند موریانه ها به چوب علاقه دارند. از آنجا که چوب، خیس و مرطوب است، سوسک هایی را که می خواهند تکثیرشوند، به خود جذب می کنند. در حالی که سوسک ها به صورت گروهی در اطراف حرکت می کنند، معمولاً خود را به گروه های مساوی تقسیم می کنند تا در کوچکترین تعداد محفظه ها جای بگیرند. به هرحال، اگر فضایی وجود داشته باشد که به اندازه کافی بزرگ باشد، آنها با همدیگر می مانند.

 

کنترل عادات تولید مثل در سوسک ها

 

اکنون، در ارتباط با کنترل عادات تولید مثلی سوسک و جلوگیری از رشد جمعیت آنها، روشهای مختلفی برای پیشبرد این امر وجود دارد. اول این که مطمئن شوید که آنها دسترسی آسانی به مواد غذایی ندارند. در خانه، هرگز مواد غذایی و ظروف کثیف را بیرون نگذارید و زباله ها را به درستی دور بریزید. به همین ترتیب، سطوح را تمیز نگه دارید. محصولات تمیز کننده ای وجود دارند که واقعاً سوسک ها را دور می کنند. می توانید از آن ها استفاده کنید.

 

 

دومین روش کنترل جمعیت سوسک ها، نابودی آنها است. تله می تواند برای از بین بردن سوسک ها مورد استفاده قرار گیرد. اما برای نتیجه گیری سریعتر، استفاده از سموم تخصصی هنوز هم بهترین راهکار است.

 

راهبرد سوم، خلاص شدن از شر مناطقی است که سوسک ها می توانند در آن ساکن شوند. مانند ترک ها و سوراخ های موجود در ساختار ساختمان. سوسک ها همچنین می توانند قسمت هایی را که در آنها کپک زدگی وجود دارد (سوسک ها عاشق کپک و قارچ هستند)، و توده های انباشته شده زباله را اشغال کنند.

 

برای رهایی آسانتر از شر آن ها، رفتار سوسک ها را آنالیز کنید

 

اگر در خانه خود یک سوسک پیدا کردید، احتمال آن وجود دارد که تنها نباشد. سوسک ها موجودات اجتماعی هستند. طبق تحقیقات مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه، یک سوسک جوان به تدریج که بالغ می شود، دچار "سندروم انزوا" می شود. یک سوسک جوان منزوی، به عنوان بخشی از جامعه سوسک ها بعداً در زندگی و پیدا کردن یک جفت، مشکلات بیشتری خواهد داشت.

 

این امر غیر معمول است زیرا سوسک ها به واسطه استفاده از موادی شیمیایی به نام هیدروکربن های کوتیکولی، معمولاً در برقراری ارتباط با یکدیگر خوب عمل می کنند. این مواد شیمیایی بر روی بدن سوسک ها و بعضی اوقات در مدفوع به جای مانده توسط یک سوسک، ظاهر می شود تا به سوسک های دیگر هشدار دهد تا از این محل فرار کنند. براساس مقاله ای با عنوان "چرا سوسک ها به دوستان خود احتیاج دارند؟"، سوسک ها از این مواد شیمیایی برای برقراری ارتباط به عنوان گروه استفاده می کنند تا بهترین مکان برای پنهان شدن در طی روز را بیابند.

 

الگو های آن ها را بدانید

 

درک این نوع از رفتارهای سوسک می تواند روشن کند که چگونه آلودگی سوسک ها به سرعت گسترش مییابند؟ چرا ممکن است به نظر برسد که سوسک های خانه شما، برتری های خاصی در جستجو کردن دارند. یک سوسک تنها ممکن است درباره بهترین مکان در خانه شما برای یافتن ضایعات مواد غذایی با دیگران ارتباط برقرار کرده باشد. شاید این مکان، جایی در اتاق شما باشد؟

 

این نوع رفتار سوسک همچنین ممکن است توضیح دهد که از ابتدا چگونه یا چرا یک سوسک وارد خانه شما شده است. سوسک ها در عبور از شکافهای کوچک بسیار موفق هستند. آنها می توانند در شکافهایی در حد 1.5 میلی متر قرار بگیرند. به این معنی که سوسک همسایه ممکن است در شبی که شما ظروف آشپزخانه را نشسته اید، بویی از خانه شما حس کند و پیش بقیه سوسک ها بر گشته و به آنها اطلاع دهد که مخزن اصلی غذا را پیدا کرده است.

 

سوسک ها چگونه تولید مثل می کنند؟

 

سوسک ها می توانند با سرعت زیاد تولید مثل کنند که خبر بدی است. تنها تعداد اندکی از سوسک ها می توانند به سرعت باعث ایجاد آلودگی شوند ولی تعداد زیادی از این موجودات می توانند پیامدهای سلامتی جدی برای شما و خانواده شما داشته باشند.

 

سوسک ها تعداد زیادی از بیماری ها را بر روی بدن خود حمل می کنند. زیرا بیشتر وقت خود را در فاضلاب ها می گذرانند. پس آنها هر چیزی را که با آن تماس یابند آلوده می کنند و باکتری های مضر را بر روی مواد غذایی و محل آماده سازی آن، سطوح کار و غیره به جا می گذارند. همچنین مشخص شده است که سوسک ها باعث ایجاد آسم در افرادی می شود که مدت طولانی در معرض آنها قرار دارند. آلرژن های سوسک (مانند پوست و مدفوع) به ویژه در مقدار زیاد، می توانند آلرژی را تشدید کرده یا حتی باعث ایجاد حملات آسم شوند.

 

 

گویی شما نیازی به دلایل دیگری برای تنفر از این حشرات کثیف ندارید. سوسک ها همچنین بوی بدی می دهند. آنها از کل بدن خود، ماده ای روغنی ترشح می کنند که بوی بد و نامطبوعی دارد. بنابراین، جمعیت زیادی از سوسک ها می توانند موجب بوی بد در خانه شما شوند و حتی ممکن است طعم غذای شما را نیز تحت تأثیر قرار دهند. سوسک ها از تولید مثل کنندگان پرکاری هستند و می توانند به سرعت برق، چند برابر شوند. اما سوسک ها دقیقاً چگونه تولید مثل می کنند؟ برای یادگیری اصول تولید مثل سوسک، از جفت گیری تا خروج از تخم، ادامه مطلب را بخوانید.

 

واژگان مرتبط با تولید مثل سوسک

 

فرومون: ماده ای شیمیایی است که توسط موجودات در محیط آزاد می شود و بر رفتار سایر اعضای همان گونه تأثیر می گذارد.

 

اسپرماتوفور: یک کپسول پروتئینی که حاوی اسپرم است.

 

اوتکا: یک کپسول پروتئینی محافظ که تخم های بارور شده سوسک را در بر می گیرد.

 

سوسکها چگونه جفت گیری می کنند؟

 

همه چیز با فرومون شروع می شود. سوسک های نر و ماده هر دو فرومون تولید می کنند، که برای ارسال سیگنال های جنسی به سایرسوسک ها در محیط اطراف استفاده می شود. در مورد سوسک آمریکایی، ماده ها با بلند کردن بالهای خود، رقص را  شروع می کنند. آنها همچنین فرومون جنسی بیشتری را رها می کنند، تا به نرها علامت دهند که آماده جفت گیری هستند.

 

نرهای جذب شده، به سوسک ماده نزدیک می شوند و بالهای خود را بالا می برند تا علاقه خود را نشان بدهند سپس با او جفت گیری می کنند. وقتی لقاح انجام شد، سوسک ماده، تخمهای خود را در یک کپسول پروتئینی محافظ معروف به "اوتکا" قرار می دهد. سپس قبل از یافتن مکانی امن برای قرار دادن کپسول حاوی تخم ها، آن را روی شکم خود حمل می کنند. مدت زمان حمل تخمها توسط سوسک ماده،در گونه های مختلف متفاوت است. سوسک آمریکایی، کپسول را تا چند ساعت یا چند روز قبل از قرار دادن آن در یک منطقه امن و محفوظ، حمل می کند و با بزاق آن را به کف زمین می چسباند. از طرف دیگرسوسک آلمانی تا چند ساعت قبل از خروج نوزادان از تخم، کپسول را حمل می کند.

 

جفت گیری سوسک ها

 

سوسک ها در کجا تخم می گذارند؟

 

سوسک‌ ها تخم های خود را در مناطق محفوظ نظیر ترک ها، شکاف و زیر مبلمان قرار می دهند. آنها معمولاً جایی نزدیک به منابع غذایی و آب را انتخاب می کنند؛ زیرا نوزادان به محض خروج باید از عهده نیازهای خود برآیند.

 

سوسک‌، محیطهای گرم و مرطوب را ترجیح می دهد و بیشتر در آشپزخانه ها و حمام ها مشاهده می شوند. با این حال، غیر معمول نیست که آنها به اتاق خواب شما حمله کنند! سوسک ها می تواند در هر منطقه امنی که بیاید، از جمله میز آرایش و کمد لباس، تخم گذاری کنند. اگر فکر می کنید در اتاق خواب شما سوسک وجود دارد، باید لباس و کفش خود را از نظر وجود تخم سوسک به دقت بررسی کنید.

 

چند سوسک در یک تخم وجود دارد؟

 

هر تخم سوسک حاوی چندین نمف سوسک است. با این حال، سوسک ها به طور هم زمان چندین تخم می گذارند، که داخل کپسول قرار می گیرند تعداد تخم های موجود در هر کپسول در گونه های مختلف متفاوت است. در مورد سوسک های آمریکایی، هر کپسول حاوی 14 تا 16 تخم است. سوسک های آلمانی، تعداد بیشتری تخم و به طور معمول، در هر بار، 48 تخم تولید می کنند.

 

 

چه مدت طول می کشد تا نوزادان سوسک از تخم ها بیرون بیایند؟

 

بسته به گونه های مختلف، تخم های سوسک ها در مدت زمان مختلفی باز می شوند. نمف های سوسک آلمانی تنها پس از 3 هفته، از تخمهای خود بیرون می آیند، در حالی که تخم های سوسک آمریکایی 6 هفته طول می کشد تا باز شوند.

 

تولید مثل سوسک چقدر سریع است؟

 

سوسک ها می توانند با سرعت غیر قابل باوری چند برابر شوند و تعداد خود را خیلی سریع افزایش دهند. این بدان معناست که حتی یک یا دو سوسک می توانند در زمان خیلی کوتاهی به یک آلودگی عظیم تبدیل شوند! به طور مشخص، سوسک آلمانی یک تولید مثل کننده پرکار است و ممکن است دو برابر گونه های دیگر، سوسک تولید کند. در طول یک سال، یک سوسک ماده ممکن است تا 300 نوزاد به وجود آورد! این نوزادان به بلوغ جنسی می رسند و ظرف چند هفته شروع به تولید مثل می کنند و باعث می شود تعداد آنها به سرعت افزایش یابد.

 

سوسک های آمریکایی، نوزادان کمتری نسبت به سوسکهای آلمانی تولید می کنند. اما باز هم می توانند خیلی سریع تکثیر شوند. هر سوسک ماده آمریکایی می تواند تا 150 نوزاد در سال داشته باشد. سوسک های آمریکایی طول عمر طولانی تری نسبت به سوسک های آلمانی دارند و سوسک های بالغ نیز تا 400 روز پس از رسیدن به بلوغ جنسی زنده می مانند.

 

سوسک ها به سرعت تولید مثل می کنند و در یک سال صدها سوسک دیگر تولید می کنند. این بدان معناست که اگر حتی فقط یک یا دو عدد از آنها را در خانه خود پیداکردید، باید سریع عمل کنید تا اوضاع از کنترل خارج نشود!

 

سم سوسک کش ریپلزال

فروش سم سوسک - کلیک کنید


سفارش سم از طریق: