ریشه کنی سوسک ها تخصص ماست


باورهای غلط درباره سوسک ها

بررسی باورهای غلط درباره سوسک ها

 

بررسی باورهای غلط درباره سوسک ها

 

حدود 4500 گونه سوسک در جهان وجود دارد که 30 گونه از آن ها جزو آفات خانگی محسوب می شوند. باور اینکه ممکن است در خانه سوسک وجود داشته باشد برای بسیاری از افراد سخت است و آرامش را از چشمانشان می گیرد. با این حال، قبل از اینکه هر چیزی را در مورد سوسک و هجوم سوسک باور کنید، بهتر است بدانید که بسیاری از این اطلاعات صحیح نیستند. در اینجا چند مورد از رایج ترین باورهای غلط درباره سوسک ها آورده شده است.

 

چه شایعاتی در مورد سوسک ها وجود دارد؟

 

یک. سوسک ها فقط در خانه های کثیف یافت می شوند

 

ممکن است فکر کنید اگر خانه تان تمیز باشد، از هجوم سوسک در امان هستید. اما این یکی از باورهای غلط درباره سوسک ها است. متاسفانه حتی یک خانه تمیز می تواند پناهگاه خوبی برای سوسک ها باشد. این حشرات موذیانه به دنبال سه چیز می‌گردند که در هر خانه ای یافت می‌شوند: غذا، آب و سرپناه. به همین دلیل بودن سوسک در هر خانه ای امکان پذیر است.

 

سوسک ها می توانند در زمستان به خانه شما حمله کنند، زیرا دنبال غذا و پناهگاه گرم می گردند بنابراین در طول سال تمام روش های پیشگیرانه را انجام دهید تا مانع از ورود سوسک ها به خانه شوید.

 

دو. سوسک ها بیماری زا نیستند

 

سوسک‌ها باعث ایجاد حس بد در شما می‌شوند، اما ممکن است فکر کنید که آن ها فقط یک دردسر موقتی هستند و باعث بیماری در شما نمی شوند. اما متاسفانه، سوسک ها حامل بیماری های تهدید کننده و خطرناکی مثل سالمونلا، وبا، اسهال خونی، جذام و طاعون هستند. زمانی که سوسک‌ها به مواد غذایی شما دسترسی دارند و آزادانه در محیط زندگی شما می چرخند می‌توانند این بیماری‌ها را از طریق بزاق و فضولات خود گسترش دهند.

 

فضولات سوسک هم می‌تواند باعث واکنش آلرژیک در بزرگسالان و کودکان شود اگر کسی از آسم در خانه رنج می‌برد، فضولات سوسک ممکن است وضعیت را بدتر کند.

 

 

سه. سوسک های کوچک خطرناک نیستند

 

سوسک‌ها انواع و اندازه های مختلفی دارند شما ممکن است از سوسک های بزرگ در منزل خود وحشت داشته باشید. زیرا فکر می کنید فقط این گونه ها خطرناک هستند. چهار نوع سوسک مختلف وجود دارد. سوسک آمریکایی، سوسک شرقی، سوسک آلمانی و سوسک قهوه‌ای نواری. سوسک آمریکایی می‌تواند به طول هفت سانتیمتر برسد. اما طول سه گونه دیگر تا 2 تا 5 سانتیمتر می‌رسد. شناخت گونه ی سوسک به تعیین بهترین راه برای حذف آلودگی کمک می کند.

 

برای مثال سوسک‌های آلمانی در شرایط آب و هوایی گرم بسیار رایج هستند. سوسک های آلمانی عمدتاً از محیط هایی مثل خواربار فروشی، رستوران ها، مدارس و بسیاری مکان های دیگر راه خود را به خانه های ما پیدا می کنند. هنگام خرید مواردی مانند سیب‌زمینی، پیاز و بسته بندی هایی که امکان ورود سوسک به آن ها وجود دارد را بررسی کنید.

 

سوسک قهوه‌ای نواری بالغ معمولاً حدود 2.5 تا 4 سانتیمتر طول دارد این گونه نیز مانند سوسک آمریکایی و آلمانی بال دارد اما نمی‌تواند پرواز کند و انواعی از باکتری هایی را که می‌توانند شما را بیمار کند حمل می کند.

 

چهار. سوسک ها می توانند سال ها بدون سر زندگی کنند

 

یک مورد عجیب از باورهای غلط دیگر درباره سوسک ها که حالتی افسانه ای به خود گرفته این است که این حشره می تواند ماه ها یا حتی چند سال بدون سر زندگی کند. در حقیقت یک سوسک نمی تواند سال ها بدون سر زنده بماند، اما می‌تواند در حدود یک هفته پس از جدا شدن از بدن زندگی کند این اتفاق نیز به دلیل سیستم باز گردش خون در سوسک ها امکان پذیر است.

 

سوسک ها می‌توانند از طریق سوراخ های کوچک روی بدن تنفس کنند، به این معنی که بدون دهان قادر به تنفس است. سوسک بالاخره می میرد زیرا هنوز برای خوردن و نوشیدن به دهان نیاز دارد.

 

پنج. کشتن یک سوسک ماده باعث رها شدن تخم هایش می شود

 

بعضی افراد تمایلی به کشتن یک سوسک به روش له کردن ندارند. زیرا باور دارند که اگر یک سوسک ماده باشد، همه تخم هایش را آزاد خواهد کرد و یک آلودگی تمام‌ عیار شروع خواهد شد. به دلایل بسیاری یک سوسک ماده تخم های خود را درون یک کپسول قرار می دهد. بسته به گونه سوسک، در داخل کپسول بین 16 تا 40 تخم قرار دارد و سپس سوسک ماده کپسول را در جایی قرار داده یا با خود حمل می کنند تا زمانی که تخم ها از کپسول خارج شوند.

 

 

شش. دلایل گسترده بودن یا نبودن هجوم سوسک ها

 

یکی از عجیب ترین باورهای غلط درباره سوسک ها، این است که اگر شما همزمان دو سوسک در خانه ببینید، مشکل هجوم سوسک در خانه شما به آسانی و خود به خود حل خواهد شد. اما اگر شما فقط یک سوسک را دیدید، باید منتظر یک هجوم گسترده سوسک ها به خانه باشید. اما ارتباطی میان میزان هجوم سوسک ها و تعدادی که ما می بینیم وجود ندارد در صورت مشاهده یک سوسک به طور کلی باید خود را برای یک هجوم گسترده آماده کنید و بهترین روش برای از بین بردن سوسک ها را انتخاب کنید و به هجوم سوسک ها پایان دهید.

 

هفت. سوسک می تواند در انفجار هسته ای زنده بماند

 

رد کردن این باور عجیب کار سختی نیست و این یکی از رایج‌ترین باورهایی است که در مورد سوسک ها وجود دارد. واقعیت این است که سوسک ها می‌توانند تا 10 برابر بیشتر از یک انسان در مقابل انفجار هسته ای مقاومت کنند، اما آن ها از یک رویداد هسته‌ای جان سالم به در نخواهند برد با این حال راه های بسیار بهتری برای خلاص شدن از شر آن ها وجود دارد.

 

هشت. سوسک ها همزمان با دایناسورها وجود داشته اند

 

این یک افسانه یا باور عجیب نیست، بلکه کاملاً درست است. سوسک ها حداقل یک میلیون سال قدمت دارند و از آنجایی که فسیل های پیدا شده از سوسک ها، قدمتی بیش از یک میلیون سال دارند، آن ها در واقع حتی قبل از بعضی دایناسورها وجود داشته اند.

 

نه. سوسک‌ها باعث آلرژی می‌شوند

 

این مورد یک باور درست است و حتی می توان گفت به یک مشکل جدی در جهان تبدیل شده است. سوسک ها پروتئین هایی تولید می کنند که ممکن است برخی از افراد به آن ها حساس باشند، به ویژه آن هایی که به آسم مبتلا هستند.

 

ده. همه سوسک ها پرواز می کنند

 

تنها برخی از گونه ها می توانند پرواز کنند. برخی دیگر از بال های خود برای تثبیت خود در هنگام پرش استفاده می کنند که ممکن است به عنوان پرواز قلمداد شود، اما این طور نیست. بعضی از سوسک ها نیز به هیچ عنوان نمی توانند پرواز کنند.

 

یازده. سوسک های بزرگ تر، خطرناک تر هستند

 

اندازه یک سوسک تفاوتی در این مسأله ایجاد نمی کند که آیا سوسک بزرگتر خطرناک تر است یا مشکلات بیشتری ایجاد می کند و یک سوسک کوچک نمی‌تواند حامل بیماری های خطرناک باشد.

 

دوازده. سوسک ها هر چیزی را می خورند

 

این باور، صد در صد درست است. سوسک ها همه چیز را از مواد گیاهی گرفته تا مواد جانوری، انواع نوشیدنی ها و ... مصرف می کنند. سوسک ها حتی از سلول های مرده پوست، زباله و حتی مدفوع تغذیه می کنند و از همین طریق هم به راحتی و به سرعت آلودگی را انتشار می دهند.

 

 

سیزده. سوسک ها برای ده ها سال زندگی می کنند

 

مسلماً این مسئله یکی دیگر از باورهای غلط درباره سوسک ها است و سوسک ‌ها فقط می‌توانند بین چند ماه تا دو سال زندگی کنند.

 

چهارده. سوسک ها در همه جای زمین وجود دارند

 

سوسک ها موجودات سخت جانی هستند و قابلیت تطبیق پذیری زیادی با محیط اطرافشان دارند. به همین دلیل در بیشتر مناطق دنیا یافت می شوند. اما سوسک ها مانند بسیاری دیگر از حشرات توانایی زندگی در قطب را ندارند.

 

پانزده. سوسک‌ها از اکسیژن برای تنفس استفاده نمی کنند و بدون تنفس هم زنده می مانند

 

مطالعات نشان می دهند که بعضی از سوسک ها می توانند تا ۴۰ دقیقه بدون نفس کشیدن و برخی دیگر می توانند تا ۳۰ دقیقه در زیر آب زنده بمانند با این حال، آن ها برای تنفس از اکسیژن مصرف می کنند.

 

شانزده. سوسک ها می توانند مدت زیادی بدون غذا زنده بمانند

 

بسیاری از سوسک ها می توانند تا یک ماه هم بدون غذا زنده بمانند. چون خونسرد هستند با این حال، اگر به آب دسترسی نداشته باشند، در عرض یک هفته خواهند مرد.

 

هفده. سوسک ها خیلی سریع حرکت می‌کنند

 

سوسک ها می توانند با سرعت بیش از 4.8 کیلومتر در ساعت حرکت کنند که با توجه به اندازه آن ها، این مقدار حرکت، بسیار سریع است. حتی یک سوسک در مرحله نمف نیز می تواند به همان سرعت سوسک های بالغ حرکت کند. سوسک ها از این سرعت برق آسای خود برای فرار استفاده می کنند. این سرعت حرکت در سوسک ها برای آن ها بیشتر از پرواز کردن کارایی دارد.

 

سوسک‌های خانگی به طور عام به انواع حشرات کوچک اطلاق می‌شود که در محیط زندگی انسان‌ها دیده می‌شوند. این حشرات معمولاً در محیط زندگی، مانند خانه‌ها، آپارتمان‌ها و سایر اماکن اقامتی ظاهر می‌شوند و ممکن است اذیت‌آور باشند.

برای مقابله با سوسک‌های خانگی می‌توانید اقداماتی مانند بهداشت شخصی مناسب، نظافت دوره‌ای محیط زندگی، استفاده از دفع حشرات، و در صورت لزوم، کمک از تیم‌های حشره‌کش حرفه‌ای را در نظر بگیرید.

 

دانستن تمام این باورهای غلط درباره سوسک ها شاید برای شما زیاد مورد توجه نباشد. اما برخی از آن ها در انتقال این مفهوم که سوسک ها موجوداتی هستند که نباید به راحتی از کنار آن ها بگذریم کمک خواهد کرد و اینکه از بین بردن آن ها به روش های خانگی قدیمی به همین سادگی نیست و صبر و حوصله ی زیادی می طلبد. اکنون با پیشرفت تکنولوژی و شناخت دقیق تر رفتار و تولید مثل سوسک ها، به دانش کافی برای تولید سموم تخصصی و فوق العاده کشنده سوسک دست یافته ایم و می توانیم در زمان کمتری از شر سوسک ها خلاص شویم.

 

سم سوسک کش ریپلزال

فروش سم سوسک - کلیک کنید

 


سفارش سم از طریق: