ریشه کنی سوسک ها تخصص ماست


هفت روش برای از بین بردن سوسک

از بین بردن سوسک با مواد طبیعی

راهنمای نهایی برای اینکه چگونه در خانه از شر سوسک ها خلاص شویم

 

سوسک ها شاید منفورترین حشرات کره زمین باشند. آن ها نه تنها ناقل  انواع بیماری ها هستند بلکه وجودشان در یک محیط نشانه کثیفی و آلودگی آنجا است. در این بین می توان از روش های خانگی برای از بین بردن سوسک ها استفاده کرد. اغلب این موارد به عنوان قاتل طبیعی سوسک عمل می کنند. با اطلاع از مواد طبیعی دور کننده سوسک، دیگر ترس روبرو شدن با سوسک ها در خانه، معنایی نخواهد داشت. چه اقداماتی را می توان به عنوان روش های طبیعی پاکسازی سوسک ها از محیط زندگی انجام داد؟

 

هفت درمان‌ خانگی طبیعی برای از بین بردن سریع سوسک ها

 

یک. مخلوط جوش‌شیرین، شکر و آب

 

ترکیب جوش‌شیرین و شکر، یک مخلوط ساده و در عین حال موثر برای از بین بردن سوسک ها است. شما می‌توانید با استفاده از این ترکیب، منجر به کاهش سریع جمعیت سوسک ها شوید. توجه داشته باشید قبل از جاسازی طعمه ها، باید محل اختفای سوسک ها را بیابید. برای این کار می توانید هر نقطه ای که سوسک ها در آنجا دیده شده اند را یادداشت کنید. این یادداشت ها کمک خواهد کرد که بهترین مکان را برای قرار دادن طعمه ها انتخاب نمایید. برای ساخت طعمه چه چیزهایی مورد نیاز است؟

 

یک. جوش شیرین

 

دو. شکر

 

سه. یک کاسه یا یک فنجان آب

 

جوش شیرین ماده ای غیر سمی است که بیشتر در پخت کیک و شیرینی ها کاربرد دارد. این ماده هم درست مانند اسید بوریک پس از اینکه توسط سوسک خورده شد، با اسید معده سوسک مخلوط شده و پس از مدتی سوسک را می کشد.

 

برای ساخت طعمه سوسک با جوش شیرین، باید مقدار مساوی از جوش شیرین و شکر را با یکدیگر مخلوط کنید. مثلاً یک چهارم لیوان از هر یک، برای شروع کافی است. حال، تنها کاری که باید انجام دهید پاشیدن آن ها در مناطقی است که سوسک ها را دیده اید. باید کار پاشیدن طعمه را بارها تکرار کنید تا مطمئن شوید که برای کشتن سوسک ها کافی است. شکر نقشی در کشندگی طعمه ندارد.  اما برای جذب سوسک ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

دو. اسید بوریک

 

اسید بوریک نوعی اسید ضعیف است که بیشتر به عنوان یک ماده گند زدا کاربرد دارد. این ماده یکی از بهترین قاتلان سوسک، مورچه و انواع آفات دیگر می باشد. مؤثر بودن بوریک اسید در کشتن سوسک ها،ثابت شده است و یکی از پرکاربردترین مواد برای این منظور است.

 

 

اسید بوریک،خوراکی نیست. خوردن اسید بوریک باعث مسمومیت خواهد شد. بنابراین باید آن را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید، این ماده سمی است و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آن، می تواند باعث بیماری شود. سوسک ها در اثر تماس با این اسید از بین می روند. در هنگام استفاده از اسید بوریک در خانه، باید چند نکته را رعایت کنید.

 

اول. فقط میزان کمی از اسید برای کشتن سوسک ها کافی است و باید به شکل گردی خفیف بر روی سطوح پاشیده شود. مقدار بیش از حد این اسید اغلب منجر به نتیجه معکوس شده و بی اثر است.

 

دوم. اسید بوریک در صورت خیس شدن، بی اثر می شود.

 

هدف این است که سوسک ها در پودر اسید بوریک حرکت کنند. در صورتی که سوسک ها در گوشه های غیر قابل دسترس یا زیر کابینت ها باشند، کار دشوار می شود. پس از حرکت در اسید، این گرد روی شاخک ها، پاها و بدن سوسک باقی می ماند. سوسک در حین نظافت، بقایای اسید را می خورد، این کار منجر به مرگ سوسک می گردد.

 

سه.  اسپری نرم کننده پارچه

 

یک روش خانگی برای از بین بردن سوسک ها استفاده از نرم کننده پارچه است. نرم کننده پارچه می تواند سوسک ها را از بین ببرد، اما این کار صرفاً با ریختن نرم کننده روی زمین، انجام نمی شود. برای اینکه با نرم کننده سوسک ها را بکشید، باید آن را بر روی سوسک ها اسپری کنید. در اینجا مواد لازم برای ساخت سوسک کش با استفاده از نرم کننده آورده شده است.

 

یک. نرم کننده پارچه

 

دو. آب

 

سه. آب پاش دستی

 

باید نرم کننده پارچه و آب را به نسبت سه به دو با هم مخلوط کنید. به عنوان مثال، می توانید سه چهارم فنجان نرم کننده و یک دوم فنجان آب را در یک بطری آب پاش دستی ریخته و با هم مخلوط کنید. قبل از استفاده حتماً آب پاش حاوی مواد را خوب تکان دهید. برای اینکه سوسک کش دست ساز شما بتواند کارساز باشد، باید غلظت بالایی از آن را روی سوسک ها بپاشید. بنابراین هنگام پاشش این نکته را فراموش نکنید.

 

از بین بردن سوسک پنهان شده در میان مبلمان خانه با کمک اسپری، بسیار راحت تر از این است که به دنبالش بدوید. سوسک ها از طریق پوست خود تنفس می کنند. بنابراین هنگامی که اسپری غلیظ روی پوست آن ها قرار می گیرد، تنفس آن ها مختل شده و خفه می شوند.

 

استفاده از مایع نرم کننده لباس یکی از بهترین روش های خانگی موثر برای از بین بردن از سوسک ها است. برای ساخت این سوسک کش خانگی همچنین می توانید به جای نرم کننده لباس، از صابون استفاده نمایید، اما این ماده تاثیر کمتری دارد.

 

چهار.  گیاهی به نام "برگ بو"

 

اگر به دنبال راهکاری هستید که بدون کشتن سوسک ها آن ها را از خانه خود دفع کنید، می توانید از برگ بو استفاده کنید. برگ بو گیاهی معطر است که در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد. این برگ ها، دافع طبیعی سوسک هستند. زیرا سوسک ها از بوی این گیاه متنفرند. یکی دیگر از مزایای مهم برگ بو این است که برای انسان سمی نیستند. بنابراین نیازی نیست که نگران مکان قرار دادن آن ها باشید. برای استفاده از برگ بو به عنوان دافع سوسک به موارد زیر نیاز دارید:

 

 

یک. هاون و دسته هاون برای پودر کردن برگ ها

 

دو. تعدادی برگ بو

 

در صورتی که هاون در دسترس نیست، می توانید از یک کاسه و چیزی برای خرد کردن برگ ها استفاده کنید. تیغه یک چاقوی بزرگ می تواند برگهای خشک را به طور موثری خرد کند، همچنین می توانید از برگ ها را به کمک دستتان خرد کنید، اما مدت زمان بیشتری طول می کشد. پس از این که به یکی از روش های گفته شده برگ ها را به صورت پودر درآوردید، این پودر را در مناطقی که می دانید سوسک ها در آن وجود دارند و احتمالاً لانه سازی می کنند، بپاشید.

 

این ادویه معطر، به واسطه بوی شدیدی که دارد، سوسک ها را از محیط دفع می کند، خیار نیز یکی درگر از مواد طبیعی دافع سوسک است، می توانید از برش های خیار یا پوست آن در اطراف خانه به عنوان دفع کننده سوسک ها استفاده کنید.

 

پنج. پوست یا آب لیمو

 

بوی لیموی تازه، اغلب با یک خانه تمیز مرتبط است و لیمو در لیست محبوب ترین پاک کننده های خانگی دنیا قرار دارد. در اینكه آب لیمو ماده ای قدرتمند برای از بین بردن چربی ها و لكه ها است هیچ شکی نیست، اما آنچه بسیاری از مردم نمی دانند این است كه می توان با آب لیمو سوسک ها را نیز دفع كرد. خواص ضد میکروبی لیمو و سایر مرکبات، سوسک ها را از خانه شما دور نگه خواهد داشت

 

برای اینکه سوسک ها را با استفاده از لیمو و آب لیمو دفع کنید راه های زیادی وجود دارد. به عنوان مثال می توانید آب لیمو را در مناطقی از خانه که دسترسی به آن سخت است و می دانید سوسک ها در آنجا قرار دارند، اسپری کنید. پوست لیمو را به صورت ریز خرد کرده و در فضاهایی که سوسک ها در آن حضور دارند، قرار دهید. اما می توانید کمی حرفه ای تر عمل کنید و با پیروی از توصیه هایی که در ادامه آمده، یک سوسک کش قوی بسازید، مواردی که برای این کار نیاز دارید:

 

یک. یک سطل بزرگ

 

دو. آب لیمو

 

سه. دستمال یا حوله

 

آب و آب لیمو را با هم مخلوط کنید. مقدار آب نباید به اندازه ای باشد که مخلوط زیاد رقیق شود. برای این کار بهتر است ابتدا آب لیمو را داخل سطل بریزید و به دنبال آن آب را به آرامی اضافه کنید. مقدار آب باید به اندازه ای باشد که بوی لیمو همچنان قوی به مشام برسد. حال با استفاده از مخلوط حاصل، همه چیز را از روی میز گرفته تا کف زمین، تمیز کنید. هدف این است که با تمیز کردن تمام سطوحی که سوسک ها در آن حرکت می کنند عطر لیمو تازه را در خانه پخش کرده و سوسک ها را از آنجا دور کنیم.

 

 

شش. تله ای از قهوه

 

قهوه چیزی است که سوسک ها هم آن را دوست دارند. همه کسانی که از دانه های قهوه بر روی زمین استفاده می کنند، دنبال خلاص شدن از شر سوسک ها هستند. اما باید بدانید که قهوه به عنوان یک ماده جاذب برای به دام انداختن سوسک ها کاربرد دارد و برای کشتن آن ها باید از مواد دیگری نیز استفاده کرد. در اینجا چیزی که نیاز داریم: یک فنجان قهوه بر روی زمینه سفید است.

 

یک. دانه های قهوه

 

دو. ظرف شیشه ای گود

 

در یک ظرف شیشه ای گود مانند شیشه مربا، مقداری دانه قهوه ریخته و آنرا با آب پر کنید. لبه های بالایی شیشه را از داخل با وازلین چرب کنید. این کار از خروج سوسک هایی که در تله به دام افتاده اند جلوگیری می کند. سیستم عملکرد تله قهوه به این صورت است که بوی قهوه سوسک ها را به سمت تله می کشاند، سپس سوسک از دیواره ظرف بالا رفته و در داخل آن به دام می افتد. در نهایت آب موجود در تله سبب خفگی و مرگ تا سوسک ها می شود.

 

اما نکته قابل توجه این است که سوسک ها می توانند تا 40 دقیقه در آب زنده بمانند. این زمان در حالتی که سوسک کاملاً در آب فرو رفته باشد به 30 دقیقه کاهش می یابد. استفاده از وازلین سبب می شود در این مدت زمان سوسک ها نتوانند خود را از تله آزاد کنند.

 

تعدادی از این تله ها را در اطراف خانه جایی که غالباً جمعیت سوسک ها بیشتر است، قرار دهید. بهتر است هر روز صبح تله ها را چک کرده و سوسک های مرده را بیرون بیاورید. این فرایند را چند هفته تا زمانی که متوجه شوید هیچ سوسکی وارد کوزه نمی شود، تکرار کنید.

 

هفت. خاک دیاتومه

 

خاک دیاتومه یک ماده طبیعی است با ترکیب سیلیسی است. هنگام تهیه خاک دیاتومه، نوع درجه یک آن را انتخاب کنید که برای انسان و حیوانات خانگی بی خطر است. اگر حیوان خانگی دارید، این ماده عالی است. زیرا در صورت خورده شدن آسیبی به حیوانات خانگی وارد نمی کند.

 

 

خاک دیاتومه ماده ای مناسب برای از بین بردن انواع حشره ها و آفات است. خاک دیاتومه بقایای فسیل شده آبزیان است. هنگامی که سوسک ها خاک دیاتومه را می خورند، این ماده به دستگاه گوارش آن ها آسیب می رساند. با مصرف بیشتر خاک دیاتومه توسط حشرات، بلورهای موجود در این ماده طبیعی شروع به سوراخ کردن اسکلت خارجی آن ها می کنند. در نتیجه این اتفاق آفت شروع به خشک شدن و از دست دادن مایعات خود کرده و می میرد.

 

اگر این مشکل سوسک در خانه شما، یک مسئله عود کننده است که هر چند ماه یک بار از بین می رود و مجدداً برمی گردد، راه خلاصی از آن ها این است که از سوسک کش های بسیار قوی کاکروچ استفاده کنید. زیرا تاثیر داروهای خانگی برای سوسک ها کمتر از سموم آفات کش است و معمولاً با توقف اقدامات خانگی، آلودگی سوسک ها مجدداً پیشرفت می کند.

 

سم سوسک کش ریپلزال

فروش سم سوسک - کلیک کنید


سفارش سم از طریق: